Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Benzínové a dieselové motory majú rôzne požiadavky na mazanie.
Ich výkonnosť pre konkrétny typ paliva určujú normy API alebo ACEA, ktoré stanovujú minimálne požiadavky na výkonnosť oleja a v žiadnom prípade nenahradzujú oveľa prísnejšie továrenské schválenia (OEM approval) a špecifikácie. Výnimkou sú výrobcovia vozidiel, ktorí nepožadujú továrenské schválenie a riadia sa iba požiadavkami noriem ACEA, API atď. (niektorí ázijskí výrobcovia).
Výkonnostné špecifikácie ACEA
Číslo za písmenom upravuje výkonnostné a špecifické požiadavky.
Výkonnostné špecifikácie API
Ďalšie písmená za S a C upravujú výkonnostné a špecifické požiadavky. Čím je písmeno vyššie, tým má olej vyššiu výkonnosť a je určený pre modernejšie motory.
Normy CG-4/CH-4/CI-4/CJ-4/CK-4 upravujú požiadavky pre dieselové motory nákladných a úžitkových vozidiel.
Benzínové a dieselové motory majú rôzne požiadavky na mazanie.
Ich výkonnosť pre konkrétny typ paliva určujú normy API alebo ACEA, ktoré stanovujú minimálne požiadavky na výkonnosť oleja a v žiadnom prípade nenahradzujú oveľa prísnejšie továrenské schválenia (OEM approval) a špecifikácie. Výnimkou sú výrobcovia vozidiel, ktorí nepožadujú továrenské schválenie a riadia sa iba požiadavkami noriem ACEA, API atď. (niektorí ázijskí výrobcovia).
Výkonnostné špecifikácie ACEA
Číslo za písmenom upravuje výkonnostné a špecifické požiadavky.
Výkonnostné špecifikácie API
Ďalšie písmená za S a C upravujú výkonnostné a špecifické požiadavky. Čím je písmeno vyššie, tým má olej vyššiu výkonnosť a je určený pre modernejšie motory.
Normy CG-4/CH-4/CI-4/CJ-4/CK-4 upravujú požiadavky pre dieselové motory nákladných a úžitkových vozidiel.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tom prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tom prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Nie, pretože štvortaktné motory motocyklov nepracujú za rovnakých podmienok ako tie v osobných automobiloch (vyššie otáčky a teplota). Motorový olej sa v motocykloch môže používať aj na mazanie prevodovky a spojky, čo vyžaduje prísady na odolávanie extrémnym tlakom.
Na druhej strane mazivá pre osobné automobily obsahujú detergentné prísady s vysokým obsahom popola. V motocyklových motoroch v prípade použitia nesprávneho oleja dochádza k tvorbe usadenín na ventiloch a piestnych krúžkoch, čo môže mať za následok spálenie ventilov alebo perforáciu piestov.
Nie, pretože štvortaktné motory motocyklov nepracujú za rovnakých podmienok ako tie v osobných automobiloch (vyššie otáčky a teplota). Motorový olej sa v motocykloch môže používať aj na mazanie prevodovky a spojky, čo vyžaduje prísady na odolávanie extrémnym tlakom.
Na druhej strane mazivá pre osobné automobily obsahujú detergentné prísady s vysokým obsahom popola. V motocyklových motoroch v prípade použitia nesprávneho oleja dochádza k tvorbe usadenín na ventiloch a piestnych krúžkoch, čo môže mať za následok spálenie ventilov alebo perforáciu piestov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Každý majiteľ vozidla vie, že mazivá sú pre správny chod motora nutné z nasledujúcich dôvodov:
Každý majiteľ vozidla vie, že mazivá sú pre správny chod motora nutné z nasledujúcich dôvodov:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Tieto oleje poskytujú lepšiu ochranu motora pri nízkych a vysokých teplotách než monogradové oleje, pretože udržujú optimálnu viskozitu v celom rozsahu prevádzkových teplôt motora.
Tieto oleje poskytujú lepšiu ochranu motora pri nízkych a vysokých teplotách než monogradové oleje, pretože udržujú optimálnu viskozitu v celom rozsahu prevádzkových teplôt motora.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Všetky motorové oleje TotalEnergies sú prispôsobené aj pre vozidlá vybavené katalyzátorom.
Všetky motorové oleje TotalEnergies sú prispôsobené aj pre vozidlá vybavené katalyzátorom.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Výmeny oleja sú nutnou operáciou pre udržovanie vozidla v špičkovom stave.
Motorové oleje obsahujú rôzne typy aditív, ktoré napríklad udržujú motor v čistote, zabraňujú tvorbe usadenín, zlepšujú vysokotlakové vlastnosti atď. V priebehu prevádzky sa tieto aditíva vyčerpávajú
a olej stráca svoje pôvodné vlastnosti. Takisto sa v priebehu prevádzky do oleja dostávajú oterové kovy a nečistoty. Z týchto dôvodov je nutné olej pravidelne meniť.
S výmenou oleja sa obráťte na autorizovaný servis.
Výmeny oleja sú nutnou operáciou pre udržovanie vozidla v špičkovom stave.
Motorové oleje obsahujú rôzne typy aditív, ktoré napríklad udržujú motor v čistote, zabraňujú tvorbe usadenín, zlepšujú vysokotlakové vlastnosti atď. V priebehu prevádzky sa tieto aditíva vyčerpávajú
a olej stráca svoje pôvodné vlastnosti. Takisto sa v priebehu prevádzky do oleja dostávajú oterové kovy a nečistoty. Z týchto dôvodov je nutné olej pravidelne meniť.
S výmenou oleja sa obráťte na autorizovaný servis.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Dĺžku výmenného intervalu vždy stanovuje výrobca konkrétneho vozidla.
Olej sa obvykle mení v časovom intervale 1 – 2 roky alebo po najazdení 15 000 – 30 000 km. Výmenný interval je stanovený na základe interných skúšok a testov výrobcu vozidla.
Ak sa rozhodnete vymeniť motorový olej skôr, než je odporúčanie výrobcu, motoru určite neuškodíte. Ak prevádzkujete vozidlo v náročných podmienkach, tak väčšina odborníkov odporúča skrátiť výmenný interval o 30 – 50 %.
Ak si nie ste istí, aký motorový olej použiť alebo po koľkých kilometroch ho vymeniť, odporúčame vám navštíviť autorizovaný servis, kde vám odborne poradia.
Dĺžku výmenného intervalu vždy stanovuje výrobca konkrétneho vozidla.
Olej sa obvykle mení v časovom intervale 1 – 2 roky alebo po najazdení 15 000 – 30 000 km. Výmenný interval je stanovený na základe interných skúšok a testov výrobcu vozidla.
Ak sa rozhodnete vymeniť motorový olej skôr, než je odporúčanie výrobcu, motoru určite neuškodíte. Ak prevádzkujete vozidlo v náročných podmienkach, tak väčšina odborníkov odporúča skrátiť výmenný interval o 30 – 50 %.
Ak si nie ste istí, aký motorový olej použiť alebo po koľkých kilometroch ho vymeniť, odporúčame vám navštíviť autorizovaný servis, kde vám odborne poradia.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Odporúčame pravidelnú kontrolu množstva oleja, aby ste odhalili jeho prípadnú vyššiu spotrebu.
Pri kontrole množstva motorového oleja musí auto stáť na rovine. V prípade, že pred kontrolou motor bežal, odporúčame počkať približne 2 minúty, kým olej stečie do olejovej vane. V prípade studeného oleja môže stečenie oleja do vane trvať dlhšie.
Výška hladiny oleja (množstvo) sa kontroluje ručne alebo elektronicky.
Odporúčame pravidelnú kontrolu množstva oleja, aby ste odhalili jeho prípadnú vyššiu spotrebu.
Pri kontrole množstva motorového oleja musí auto stáť na rovine. V prípade, že pred kontrolou motor bežal, odporúčame počkať približne 2 minúty, kým olej stečie do olejovej vane. V prípade studeného oleja môže stečenie oleja do vane trvať dlhšie.
Výška hladiny oleja (množstvo) sa kontroluje ručne alebo elektronicky.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Olej doplníte do motora nalievacím otvorom (obvykle označený znakom olejničky) na úroveň maxima na olejovej odmerke – nie viac.
Olej na doliatie vyberieme podľa rovnakých parametrov a zásad ako pri výmene.
Oleje, ktoré majú rovnaké továrenské schválenie (OEM approval) a prípadne zodpovedajú viskozitným rozsahom SAE schváleným výrobcom vozidla, je možné po technickej stránke vzájomne dopĺňať bez obmedzenia.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tomto prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Olej doplníte do motora nalievacím otvorom (obvykle označený znakom olejničky) na úroveň maxima na olejovej odmerke – nie viac.
Olej na doliatie vyberieme podľa rovnakých parametrov a zásad ako pri výmene.
Oleje, ktoré majú rovnaké továrenské schválenie (OEM approval) a prípadne zodpovedajú viskozitným rozsahom SAE schváleným výrobcom vozidla, je možné po technickej stránke vzájomne dopĺňať bez obmedzenia.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tomto prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Vhodné mazivo musí spĺňať medzinárodné špecifikácie (ACEA, API, ILSAC, JASO), rovnako ako špecifikácie príslušného výrobcu (napr. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Najskôr teda skontrolujte príručku pre údržbu vozidla a zistite, aké špecifikácie požaduje výrobca vozidla (napr. VW504.00/507.00). Dodržujte aj odporúčaný viskozitný rozsah SAE (napr.: 0W-20; 5W-30 atď.), ak je uvedený.
TotalEnergies ponúka vysokovýkonné mazivá. Dodržujte zároveň požiadavku výrobcu vozidla na použitie tzv. Low SAPS oleja, najmä vo vozidlách vybavených filtrami pevných častíc FAP.
Vhodné mazivo musí spĺňať medzinárodné špecifikácie (ACEA, API, ILSAC, JASO), rovnako ako špecifikácie príslušného výrobcu (napr. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Najskôr teda skontrolujte príručku pre údržbu vozidla a zistite, aké špecifikácie požaduje výrobca vozidla (napr. VW504.00/507.00). Dodržujte aj odporúčaný viskozitný rozsah SAE (napr.: 0W-20; 5W-30 atď.), ak je uvedený.
TotalEnergies ponúka vysokovýkonné mazivá. Dodržujte zároveň požiadavku výrobcu vozidla na použitie tzv. Low SAPS oleja, najmä vo vozidlách vybavených filtrami pevných častíc FAP.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Použité oleje nevyhadzujte do bežného odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filter odneste do zberného dvora.
Použité oleje nevyhadzujte do bežného odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filter odneste do zberného dvora.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Spotreba oleja závisí od výkonu motora a spotreby paliva. To znamená, že váš motor spotrebováva viac oleja, keď jazdíte športovo alebo dynamicky, alebo keď motor zaťažujete napríklad prívesom na prepravu koní či lodí. Kedykoľvek zistíte, že vaše vozidlo spotrebováva viac oleja než predtým za rovnakých podmienok, musíte zistiť, prečo k tomu dochádza. Preto pravidelne kontrolujte množstvo motorového oleja vo svojom vozidle.
Spotreba oleja závisí od výkonu motora a spotreby paliva. To znamená, že váš motor spotrebováva viac oleja, keď jazdíte športovo alebo dynamicky, alebo keď motor zaťažujete napríklad prívesom na prepravu koní či lodí. Kedykoľvek zistíte, že vaše vozidlo spotrebováva viac oleja než predtým za rovnakých podmienok, musíte zistiť, prečo k tomu dochádza. Preto pravidelne kontrolujte množstvo motorového oleja vo svojom vozidle.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V optimálnych podmienkach (uloženie v originálnych neotvorených obaloch pri okolitých teplotách v rozmedzí cca od 5 °C do 35 °C a bez priameho slnečného žiarenia) je lehota použiteľnosti minimálne
3 roky od dátumu výroby.
Nevyhadzujte starý olej do odpadu. Olej by mal byť recyklovaný.
V optimálnych podmienkach (uloženie v originálnych neotvorených obaloch pri okolitých teplotách v rozmedzí cca od 5 °C do 35 °C a bez priameho slnečného žiarenia) je lehota použiteľnosti minimálne
3 roky od dátumu výroby.
Nevyhadzujte starý olej do odpadu. Olej by mal byť recyklovaný.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Viskozita alebo tekutosť oleja je miera vnútorného trenia kvapaliny. Pre motorové oleje sa udáva vo viskozitných rozsahoch podľa metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Viskozita alebo tekutosť oleja je miera vnútorného trenia kvapaliny. Pre motorové oleje sa udáva vo viskozitných rozsahoch podľa metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Komponenty našich olejov boli navrhnuté tak, aby finálne produkty dosahovali optimálny výsledok. Pridanie aditivácie navyše môže spôsobiť nežiaduce reakcie a narušenie stability existujúcich prítomných aditív. Niektorí výrobcovia vozidiel dokonca zakazujú pridávať do olejov prísady.
Komponenty našich olejov boli navrhnuté tak, aby finálne produkty dosahovali optimálny výsledok. Pridanie aditivácie navyše môže spôsobiť nežiaduce reakcie a narušenie stability existujúcich prítomných aditív. Niektorí výrobcovia vozidiel dokonca zakazujú pridávať do olejov prísady.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.