Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
NAJPOPULÁRNEJŠIE DOTAZY
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Motorový a prevodový olej nie je možné zamieňať.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Benzínové a dieselové motory majú rôzne požiadavky na mazanie.
Ich výkonnosť pre konkrétny typ paliva určujú normy API alebo ACEA, ktoré stanovujú minimálne požiadavky na výkonnosť oleja a v žiadnom prípade nenahradzujú oveľa prísnejšie továrenské schválenia (OEM approval) a špecifikácie. Výnimkou sú výrobcovia vozidiel, ktorí nepožadujú továrenské schválenie a riadia sa iba požiadavkami noriem ACEA, API atď. (niektorí ázijskí výrobcovia).
Výkonnostné špecifikácie ACEA
Číslo za písmenom upravuje výkonnostné a špecifické požiadavky.
Výkonnostné špecifikácie API
Ďalšie písmená za S a C upravujú výkonnostné a špecifické požiadavky. Čím je písmeno vyššie, tým má olej vyššiu výkonnosť a je určený pre modernejšie motory.
Normy CG-4/CH-4/CI-4/CJ-4/CK-4 upravujú požiadavky pre dieselové motory nákladných a úžitkových vozidiel.
Benzínové a dieselové motory majú rôzne požiadavky na mazanie.
Ich výkonnosť pre konkrétny typ paliva určujú normy API alebo ACEA, ktoré stanovujú minimálne požiadavky na výkonnosť oleja a v žiadnom prípade nenahradzujú oveľa prísnejšie továrenské schválenia (OEM approval) a špecifikácie. Výnimkou sú výrobcovia vozidiel, ktorí nepožadujú továrenské schválenie a riadia sa iba požiadavkami noriem ACEA, API atď. (niektorí ázijskí výrobcovia).
Výkonnostné špecifikácie ACEA
Číslo za písmenom upravuje výkonnostné a špecifické požiadavky.
Výkonnostné špecifikácie API
Ďalšie písmená za S a C upravujú výkonnostné a špecifické požiadavky. Čím je písmeno vyššie, tým má olej vyššiu výkonnosť a je určený pre modernejšie motory.
Normy CG-4/CH-4/CI-4/CJ-4/CK-4 upravujú požiadavky pre dieselové motory nákladných a úžitkových vozidiel.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tom prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tom prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Nie, pretože štvortaktné motory motocyklov nepracujú za rovnakých podmienok ako tie v osobných automobiloch (vyššie otáčky a teplota). Motorový olej sa v motocykloch môže používať aj na mazanie prevodovky a spojky, čo vyžaduje prísady na odolávanie extrémnym tlakom.
Na druhej strane mazivá pre osobné automobily obsahujú detergentné prísady s vysokým obsahom popola. V motocyklových motoroch v prípade použitia nesprávneho oleja dochádza k tvorbe usadenín na ventiloch a piestnych krúžkoch, čo môže mať za následok spálenie ventilov alebo perforáciu piestov.
Nie, pretože štvortaktné motory motocyklov nepracujú za rovnakých podmienok ako tie v osobných automobiloch (vyššie otáčky a teplota). Motorový olej sa v motocykloch môže používať aj na mazanie prevodovky a spojky, čo vyžaduje prísady na odolávanie extrémnym tlakom.
Na druhej strane mazivá pre osobné automobily obsahujú detergentné prísady s vysokým obsahom popola. V motocyklových motoroch v prípade použitia nesprávneho oleja dochádza k tvorbe usadenín na ventiloch a piestnych krúžkoch, čo môže mať za následok spálenie ventilov alebo perforáciu piestov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Každý majiteľ vozidla vie, že mazivá sú pre správny chod motora nutné z nasledujúcich dôvodov:
Každý majiteľ vozidla vie, že mazivá sú pre správny chod motora nutné z nasledujúcich dôvodov:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Tieto oleje poskytujú lepšiu ochranu motora pri nízkych a vysokých teplotách než monogradové oleje, pretože udržujú optimálnu viskozitu v celom rozsahu prevádzkových teplôt motora.
Tieto oleje poskytujú lepšiu ochranu motora pri nízkych a vysokých teplotách než monogradové oleje, pretože udržujú optimálnu viskozitu v celom rozsahu prevádzkových teplôt motora.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Všetky motorové oleje TotalEnergies sú prispôsobené aj pre vozidlá vybavené katalyzátorom.
Všetky motorové oleje TotalEnergies sú prispôsobené aj pre vozidlá vybavené katalyzátorom.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Výmeny oleja sú nutnou operáciou pre udržovanie vozidla v špičkovom stave.
Motorové oleje obsahujú rôzne typy aditív, ktoré napríklad udržujú motor v čistote, zabraňujú tvorbe usadenín, zlepšujú vysokotlakové vlastnosti atď. V priebehu prevádzky sa tieto aditíva vyčerpávajú
a olej stráca svoje pôvodné vlastnosti. Takisto sa v priebehu prevádzky do oleja dostávajú oterové kovy a nečistoty. Z týchto dôvodov je nutné olej pravidelne meniť.
S výmenou oleja sa obráťte na autorizovaný servis.
Výmeny oleja sú nutnou operáciou pre udržovanie vozidla v špičkovom stave.
Motorové oleje obsahujú rôzne typy aditív, ktoré napríklad udržujú motor v čistote, zabraňujú tvorbe usadenín, zlepšujú vysokotlakové vlastnosti atď. V priebehu prevádzky sa tieto aditíva vyčerpávajú
a olej stráca svoje pôvodné vlastnosti. Takisto sa v priebehu prevádzky do oleja dostávajú oterové kovy a nečistoty. Z týchto dôvodov je nutné olej pravidelne meniť.
S výmenou oleja sa obráťte na autorizovaný servis.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Dĺžku výmenného intervalu vždy stanovuje výrobca konkrétneho vozidla.
Olej sa obvykle mení v časovom intervale 1 – 2 roky alebo po najazdení 15 000 – 30 000 km. Výmenný interval je stanovený na základe interných skúšok a testov výrobcu vozidla.
Ak sa rozhodnete vymeniť motorový olej skôr, než je odporúčanie výrobcu, motoru určite neuškodíte. Ak prevádzkujete vozidlo v náročných podmienkach, tak väčšina odborníkov odporúča skrátiť výmenný interval o 30 – 50 %.
Ak si nie ste istí, aký motorový olej použiť alebo po koľkých kilometroch ho vymeniť, odporúčame vám navštíviť autorizovaný servis, kde vám odborne poradia.
Dĺžku výmenného intervalu vždy stanovuje výrobca konkrétneho vozidla.
Olej sa obvykle mení v časovom intervale 1 – 2 roky alebo po najazdení 15 000 – 30 000 km. Výmenný interval je stanovený na základe interných skúšok a testov výrobcu vozidla.
Ak sa rozhodnete vymeniť motorový olej skôr, než je odporúčanie výrobcu, motoru určite neuškodíte. Ak prevádzkujete vozidlo v náročných podmienkach, tak väčšina odborníkov odporúča skrátiť výmenný interval o 30 – 50 %.
Ak si nie ste istí, aký motorový olej použiť alebo po koľkých kilometroch ho vymeniť, odporúčame vám navštíviť autorizovaný servis, kde vám odborne poradia.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V najväčšej miere sa rozpúšťadlá používajú v priemysle náterových hmôt a farbív, vo farmaceutickom a chemickom priemysle a v gumárstve.
Okrem týchto odvetví rozpúšťadlá nachádzajú uplatnenie aj v niektorých špeciálnych odboroch, akými sú napríklad výroba pesticídov, čistiacich prostriedkov a parfumov.
V najväčšej miere sa rozpúšťadlá používajú v priemysle náterových hmôt a farbív, vo farmaceutickom a chemickom priemysle a v gumárstve.
Okrem týchto odvetví rozpúšťadlá nachádzajú uplatnenie aj v niektorých špeciálnych odboroch, akými sú napríklad výroba pesticídov, čistiacich prostriedkov a parfumov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Špeciálne kvapaliny sú veľmi čisté uhľovodíkové rozpúšťadlá, pripravené na mieru. Dajú sa použiť v rôznych aplikáciách, ako je kozmetika, ochrana plodín, mazivá, nátery, tlačiarenské farby atď.
Tieto rozpúšťadlá obsahujú n-parafín, izo-parafín a cyklické parafíny s presnou distribúciou uhlíka, aby sa zaistili správne vlastnosti potrebné pre každý spôsob využitia.
Spoločnosť TotalEnergies Fluids vyrába tieto rozpúšťadlá vo svojich najmodernejších závodoch,
ktoré sa nachádzajú v Oudalle vo Francúzsku a v Bayporte v USA.
Špeciálne kvapaliny sú veľmi čisté uhľovodíkové rozpúšťadlá, pripravené na mieru. Dajú sa použiť v rôznych aplikáciách, ako je kozmetika, ochrana plodín, mazivá, nátery, tlačiarenské farby atď.
Tieto rozpúšťadlá obsahujú n-parafín, izo-parafín a cyklické parafíny s presnou distribúciou uhlíka, aby sa zaistili správne vlastnosti potrebné pre každý spôsob využitia.
Spoločnosť TotalEnergies Fluids vyrába tieto rozpúšťadlá vo svojich najmodernejších závodoch,
ktoré sa nachádzajú v Oudalle vo Francúzsku a v Bayporte v USA.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Špeciálne kvapaliny sú vyrábané našou špičkovou technológiou HDA©. Vynakladáme veľké úsilie na výskum a vývoj, aby sme vybrali tú najlepšiu surovinu pre proces HDA. Tieto suroviny podliehajú riadenej katalytickej reakcii pri vysokom tlaku čistého vodíka.
Naše jednotky HDA©, spolu so špeciálne navrhnutými destilačnými kolónami nám poskytujú kontrolu nad výrobou vhodných výrobkov pre našich zákazníkov.
Špeciálne kvapaliny sú vyrábané našou špičkovou technológiou HDA©. Vynakladáme veľké úsilie na výskum a vývoj, aby sme vybrali tú najlepšiu surovinu pre proces HDA. Tieto suroviny podliehajú riadenej katalytickej reakcii pri vysokom tlaku čistého vodíka.
Naše jednotky HDA©, spolu so špeciálne navrhnutými destilačnými kolónami nám poskytujú kontrolu nad výrobou vhodných výrobkov pre našich zákazníkov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Špeciálne kvapaliny sú charakterizované rôznymi fyzikálnymi a chemickými vlastnosťami, v závislosti na spôsoboch využitia. Niektoré z kľúčových vlastností sú: destilačný rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutia, bod tuhnutia, anilínový bod atď. Všetky naše výrobky HDA sú bez aromatických látok, s prísnou kontrolou obsahu aromátov v každej výrobnej dávke.
Špeciálne kvapaliny sú charakterizované rôznymi fyzikálnymi a chemickými vlastnosťami, v závislosti na spôsoboch využitia. Niektoré z kľúčových vlastností sú: destilačný rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutia, bod tuhnutia, anilínový bod atď. Všetky naše výrobky HDA sú bez aromatických látok, s prísnou kontrolou obsahu aromátov v každej výrobnej dávke.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Niektorí z vás sa môžu diviť, čo je to brzdová kvapalina? Alebo na čo slúži?
V hydraulických brzdových systémoch prenáša brzdová kvapalina silu z nohy na pedáli na brzdy. Brzdová kvapalina je jednou z najdôležitejších tekutín v automobile, je to spojenie medzi mechanickým pôsobením brzdového pedála a brzdovým obložením, ktoré vytvára trenie na zníženie rýchlosti vozidla.
Pre bezpečnosť cestnej premávky je dôležité používať správnu brzdovú kvapalinu a udržiavať jej hladinu vždy na odporúčanej úrovni.
Niektorí z vás sa môžu diviť, čo je to brzdová kvapalina? Alebo na čo slúži?
V hydraulických brzdových systémoch prenáša brzdová kvapalina silu z nohy na pedáli na brzdy. Brzdová kvapalina je jednou z najdôležitejších tekutín v automobile, je to spojenie medzi mechanickým pôsobením brzdového pedála a brzdovým obložením, ktoré vytvára trenie na zníženie rýchlosti vozidla.
Pre bezpečnosť cestnej premávky je dôležité používať správnu brzdovú kvapalinu a udržiavať jej hladinu vždy na odporúčanej úrovni.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Kontrola a výmena brzdovej kvapaliny by mala prebiehať pravidelne.
Ako skontrolujete množstvo alebo hladinu brzdovej kvapaliny:
Krok 1:
Zaparkujte vozidlo na rovnom povrchu a zatiahnite ručnú brzdu.
Krok 2:
Otvorte kapotu a bezpečne ju zaistite.
Krok 3:
Nájdite nádržku s brzdovou kvapalinou. Je to ľahké: Ide o malú polopriehľadnú nádržku v motorovom priestore, obvykle na strane volantu. Je pripojená k hlavnému brzdovému valcu, čo je malý kovový blok umiestnený blízko brzdového pedála v priestore motora.
Krok 4:
Kontrola brzdovej kvapaliny je pomerne jednoduchá. Skontrolujte a uistite sa, že hladina brzdovej kvapaliny je medzi značkami MIN a MAX na nádržke. Kvapalina by mala mať svetlú zlatohnedú farbu.
Ak je hladina brzdovej kvapaliny pod značkou MIN, odporúčame vyhľadať kvalifikovaného mechanika, ktorý posúdi, či dôvodom nízkej hladiny je opotrebovanie brzdového obloženia, alebo únik kvapaliny z brzdového systému.
Kontrola a výmena brzdovej kvapaliny by mala prebiehať pravidelne.
Ako skontrolujete množstvo alebo hladinu brzdovej kvapaliny:
Krok 1:
Zaparkujte vozidlo na rovnom povrchu a zatiahnite ručnú brzdu.
Krok 2:
Otvorte kapotu a bezpečne ju zaistite.
Krok 3:
Nájdite nádržku s brzdovou kvapalinou. Je to ľahké: Ide o malú polopriehľadnú nádržku v motorovom priestore, obvykle na strane volantu. Je pripojená k hlavnému brzdovému valcu, čo je malý kovový blok umiestnený blízko brzdového pedála v priestore motora.
Krok 4:
Kontrola brzdovej kvapaliny je pomerne jednoduchá. Skontrolujte a uistite sa, že hladina brzdovej kvapaliny je medzi značkami MIN a MAX na nádržke. Kvapalina by mala mať svetlú zlatohnedú farbu.
Ak je hladina brzdovej kvapaliny pod značkou MIN, odporúčame vyhľadať kvalifikovaného mechanika, ktorý posúdi, či dôvodom nízkej hladiny je opotrebovanie brzdového obloženia, alebo únik kvapaliny z brzdového systému.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Odporúčame pravidelnú kontrolu množstva oleja, aby ste odhalili jeho prípadnú vyššiu spotrebu.
Pri kontrole množstva motorového oleja musí auto stáť na rovine. V prípade, že pred kontrolou motor bežal, odporúčame počkať približne 2 minúty, kým olej stečie do olejovej vane. V prípade studeného oleja môže stečenie oleja do vane trvať dlhšie.
Výška hladiny oleja (množstvo) sa kontroluje ručne alebo elektronicky.
Odporúčame pravidelnú kontrolu množstva oleja, aby ste odhalili jeho prípadnú vyššiu spotrebu.
Pri kontrole množstva motorového oleja musí auto stáť na rovine. V prípade, že pred kontrolou motor bežal, odporúčame počkať približne 2 minúty, kým olej stečie do olejovej vane. V prípade studeného oleja môže stečenie oleja do vane trvať dlhšie.
Výška hladiny oleja (množstvo) sa kontroluje ručne alebo elektronicky.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Výmenu chladiacej kvapaliny odporúčame zveriť odbornému servisu.
Vymeniť nemrznúcu kvapalinu v odbornom servise je najlepšie z dôvodu náročnosti výmeny a s ohľadom na skutočnosť, že chladiaca kvapalina je škodlivá k životnému prostrediu a živým organizmom.
Výmenu chladiacej kvapaliny odporúčame zveriť odbornému servisu.
Vymeniť nemrznúcu kvapalinu v odbornom servise je najlepšie z dôvodu náročnosti výmeny a s ohľadom na skutočnosť, že chladiaca kvapalina je škodlivá k životnému prostrediu a živým organizmom.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Olej doplníte do motora nalievacím otvorom (obvykle označený znakom olejničky) na úroveň maxima na olejovej odmerke – nie viac.
Olej na doliatie vyberieme podľa rovnakých parametrov a zásad ako pri výmene.
Oleje, ktoré majú rovnaké továrenské schválenie (OEM approval) a prípadne zodpovedajú viskozitným rozsahom SAE schváleným výrobcom vozidla, je možné po technickej stránke vzájomne dopĺňať bez obmedzenia.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tomto prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Olej doplníte do motora nalievacím otvorom (obvykle označený znakom olejničky) na úroveň maxima na olejovej odmerke – nie viac.
Olej na doliatie vyberieme podľa rovnakých parametrov a zásad ako pri výmene.
Oleje, ktoré majú rovnaké továrenské schválenie (OEM approval) a prípadne zodpovedajú viskozitným rozsahom SAE schváleným výrobcom vozidla, je možné po technickej stránke vzájomne dopĺňať bez obmedzenia.
Ak je to možné, použite pri doplňovaní oleja rovnaký typ, ktorý je aktuálne v motore.
Niekedy sa môže stať, že nutne potrebujete doliať olej a nemáte k dispozícii žiadny výrobok, ktorý spĺňa požadovanú továrenskú normu alebo viskozitný rozsah. Čo potom?
V tomto prípade môžete na doliatie použiť akýkoľvek príbuzný olej a odporúča sa dodržať aspoň požiadavku na:
Všeobecne sa odporúča doliať maximálne 10 % objemu olejovej náplne motora. Ak naozaj nutne potrebujete doplniť olej do motora a nie ste schopní dodržať požiadavku na viskozitný rozsah a na tzv. low saps olej, dolejte motorový olej, ktorý máte k dispozícii. Vysvetlenie je jednoduché: akýkoľvek olej v motore je lepší než žiadny olej.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Vhodné mazivo musí spĺňať medzinárodné špecifikácie (ACEA, API, ILSAC, JASO), rovnako ako špecifikácie príslušného výrobcu (napr. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Najskôr teda skontrolujte príručku pre údržbu vozidla a zistite, aké špecifikácie požaduje výrobca vozidla (napr. VW504.00/507.00). Dodržujte aj odporúčaný viskozitný rozsah SAE (napr.: 0W-20; 5W-30 atď.), ak je uvedený.
TotalEnergies ponúka vysokovýkonné mazivá. Dodržujte zároveň požiadavku výrobcu vozidla na použitie tzv. Low SAPS oleja, najmä vo vozidlách vybavených filtrami pevných častíc FAP.
Vhodné mazivo musí spĺňať medzinárodné špecifikácie (ACEA, API, ILSAC, JASO), rovnako ako špecifikácie príslušného výrobcu (napr. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Najskôr teda skontrolujte príručku pre údržbu vozidla a zistite, aké špecifikácie požaduje výrobca vozidla (napr. VW504.00/507.00). Dodržujte aj odporúčaný viskozitný rozsah SAE (napr.: 0W-20; 5W-30 atď.), ak je uvedený.
TotalEnergies ponúka vysokovýkonné mazivá. Dodržujte zároveň požiadavku výrobcu vozidla na použitie tzv. Low SAPS oleja, najmä vo vozidlách vybavených filtrami pevných častíc FAP.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V súčasnosti existujú tri triedy brzdových kvapalín:
V súčasnosti existujú tri triedy brzdových kvapalín:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdové kvapaliny sa skladajú z troch hlavných komponentov.
Rozpúšťadlo 60 až 90 %
Polyglykoly majú vysokú viskozitu, preto je nutné ich riediť produktom s nízkou viskozitou (polyglykolétery). Polyglykolové étery plnia v tekutine rolu rozpúšťadla. Musia rozpúšťať polyglykoly a všetky ostatné zložky tak, aby vznikla jednoliata tekutina, ktorá zaistí uspokojivé vlastnosti pri všetkých teplotách.
Základ maziva 5 až 30 %
Polyglykoly sa v brzdových kvapalinách používajú ako oleje až do 30 % obsahu. Získavajú sa reakciou alkylénoxidov (etylénu a propylénu) s bifunkčnými zložkami, ako sú dioly alebo voda.
Prísady 2 až 5 %
Brzdové kvapaliny obvykle obsahujú až 5 % prísad. Na ochranu kovov brzdového systému proti korózii sa pridávajú inhibítory korózie a antioxidanty potrebné na zníženie oxidatívneho rozkladu glykoléterových polyglykolov a na spomalenie tvorby kyslých produktov starnutia oleja a živíc. Tieto dva typy inhibítorov sú nutné na zaistenie dlhodobej a uspokojivej životnosti brzdovej kvapaliny.
Brzdové kvapaliny sa skladajú z troch hlavných komponentov.
Rozpúšťadlo 60 až 90 %
Polyglykoly majú vysokú viskozitu, preto je nutné ich riediť produktom s nízkou viskozitou (polyglykolétery). Polyglykolové étery plnia v tekutine rolu rozpúšťadla. Musia rozpúšťať polyglykoly a všetky ostatné zložky tak, aby vznikla jednoliata tekutina, ktorá zaistí uspokojivé vlastnosti pri všetkých teplotách.
Základ maziva 5 až 30 %
Polyglykoly sa v brzdových kvapalinách používajú ako oleje až do 30 % obsahu. Získavajú sa reakciou alkylénoxidov (etylénu a propylénu) s bifunkčnými zložkami, ako sú dioly alebo voda.
Prísady 2 až 5 %
Brzdové kvapaliny obvykle obsahujú až 5 % prísad. Na ochranu kovov brzdového systému proti korózii sa pridávajú inhibítory korózie a antioxidanty potrebné na zníženie oxidatívneho rozkladu glykoléterových polyglykolov a na spomalenie tvorby kyslých produktov starnutia oleja a živíc. Tieto dva typy inhibítorov sú nutné na zaistenie dlhodobej a uspokojivej životnosti brzdovej kvapaliny.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdy sa aktivujú stlačením brzdového pedála, obvykle pomocou posilňovača.
Tlak vyvinutý v hlavnom valci sa prenáša rovnomerne vo všetkých smeroch brzdovým hydraulickým systémom.
Brzdová kvapalina vyvíja tlak na piesty brzdových valcov a brzdových strmeňov a tie sa pohybujú podľa zmien tohto tlaku. Brzdové piesty pritlačia brzdové platničky na kotúče bŕzd, čím sa zvýši trenie medzi platničkami a kotúčom a dôjde k spomaleniu otáčania daného kolesa.
Brzdy sa aktivujú stlačením brzdového pedála, obvykle pomocou posilňovača.
Tlak vyvinutý v hlavnom valci sa prenáša rovnomerne vo všetkých smeroch brzdovým hydraulickým systémom.
Brzdová kvapalina vyvíja tlak na piesty brzdových valcov a brzdových strmeňov a tie sa pohybujú podľa zmien tohto tlaku. Brzdové piesty pritlačia brzdové platničky na kotúče bŕzd, čím sa zvýši trenie medzi platničkami a kotúčom a dôjde k spomaleniu otáčania daného kolesa.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Nízka stlačiteľnosť
Nízka stlačiteľnosť musí byť zachovaná aj pri zmene teplôt a tlaku.
Zachovanie bodu varu („mokrý“ bod varu)
Vlhkosť je prítomná takmer vo všetkých brzdových systémoch, a to aj napriek snahe výrobcov vozidiel tento jav eliminovať.
Molekuly vody sa zmenou teplôt môžu v brzdovej kvapaline začať kondenzovať a spôsobovať koróziu vo vedeniach a strmeňoch. Pri intenzívnom brzdení a vysokej teplote brzdovej kvapaliny sa z vlhkosti môžu začať tvoriť mikrobubliny, ktoré znižujú stlačiteľnosť brzdovej kvapaliny a tým znižujú účinnosť bŕzd.
Nízky bod tuhnutia
S cieľom zaistiť spoľahlivú a konzistentnú prevádzku brzdového systému musí brzdová kvapalina udržiavať konštantnú viskozitu v širokom rozmedzí teplôt vrátane tých extrémne nízkych. To je zvlášť dôležité pri vozidlách so systémami ABS, na kontroly trakcie a riadenia stability atď.
Mazanie pohyblivých častí
Všetky pohyblivé časti v brzdovej sústave, ako sú napr. brzdové valce alebo piesty strmeňa v bubnových alebo kotúčových brzdách, sa musia voľne pohybovať. Z týchto dôvodov sa kvôli zníženiu trenia a opotrebovania pridávajú polyglykoly.
Kompatibilita materiálov
Brzdové kvapaliny musia byť kompatibilné s materiálmi brzdového systému. Skúšky napučiavania a tesnení sa vykonávajú pri rôznych teplotách na štandardizovaných vzorkách gúm typu SBR a EPDM a na špecifických elastoméroch používaných výrobcami OEM. Počas týchto skúšok sa merajú zmeny objemu, priemeru a tvrdosti vzoriek.
Antikorózna ochrana
Na ochranu kovu použitého vnútri súčastí, ako sú strmene a valce, sa používajú inhibítory korózie, ktoré sa pridávajú do brzdovej kvapaliny.
Oxidačná odolnosť a tepelná stabilita
Brzdenie je premena kinetickej energie na teplo trením. Výsledné množstvo tepla je značné a závisí od hmotnosti a rýchlosti vozidla.
Napriek tomu za extrémnych prevádzkových podmienok dosahujú brzdové kvapaliny teplotu až 200 °C. Tepelnú stabilitu určuje kvalita zložiek glykolových éterov a množstvo a povaha antioxidantov, ktoré zlepšujú tepelnú stabilitu a zároveň zabraňujú starnutiu, resp. oxidácii zložiek oleja a ich premene na kyslé zložky.
Nízka stlačiteľnosť
Nízka stlačiteľnosť musí byť zachovaná aj pri zmene teplôt a tlaku.
Zachovanie bodu varu („mokrý“ bod varu)
Vlhkosť je prítomná takmer vo všetkých brzdových systémoch, a to aj napriek snahe výrobcov vozidiel tento jav eliminovať.
Molekuly vody sa zmenou teplôt môžu v brzdovej kvapaline začať kondenzovať a spôsobovať koróziu vo vedeniach a strmeňoch. Pri intenzívnom brzdení a vysokej teplote brzdovej kvapaliny sa z vlhkosti môžu začať tvoriť mikrobubliny, ktoré znižujú stlačiteľnosť brzdovej kvapaliny a tým znižujú účinnosť bŕzd.
Nízky bod tuhnutia
S cieľom zaistiť spoľahlivú a konzistentnú prevádzku brzdového systému musí brzdová kvapalina udržiavať konštantnú viskozitu v širokom rozmedzí teplôt vrátane tých extrémne nízkych. To je zvlášť dôležité pri vozidlách so systémami ABS, na kontroly trakcie a riadenia stability atď.
Mazanie pohyblivých častí
Všetky pohyblivé časti v brzdovej sústave, ako sú napr. brzdové valce alebo piesty strmeňa v bubnových alebo kotúčových brzdách, sa musia voľne pohybovať. Z týchto dôvodov sa kvôli zníženiu trenia a opotrebovania pridávajú polyglykoly.
Kompatibilita materiálov
Brzdové kvapaliny musia byť kompatibilné s materiálmi brzdového systému. Skúšky napučiavania a tesnení sa vykonávajú pri rôznych teplotách na štandardizovaných vzorkách gúm typu SBR a EPDM a na špecifických elastoméroch používaných výrobcami OEM. Počas týchto skúšok sa merajú zmeny objemu, priemeru a tvrdosti vzoriek.
Antikorózna ochrana
Na ochranu kovu použitého vnútri súčastí, ako sú strmene a valce, sa používajú inhibítory korózie, ktoré sa pridávajú do brzdovej kvapaliny.
Oxidačná odolnosť a tepelná stabilita
Brzdenie je premena kinetickej energie na teplo trením. Výsledné množstvo tepla je značné a závisí od hmotnosti a rýchlosti vozidla.
Napriek tomu za extrémnych prevádzkových podmienok dosahujú brzdové kvapaliny teplotu až 200 °C. Tepelnú stabilitu určuje kvalita zložiek glykolových éterov a množstvo a povaha antioxidantov, ktoré zlepšujú tepelnú stabilitu a zároveň zabraňujú starnutiu, resp. oxidácii zložiek oleja a ich premene na kyslé zložky.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdová kvapalina DOT 3
Brzdové kvapaliny DOT 3 sú obvykle založené na glykoléteroch. Predpis FMVSS116 však nespresňuje chemické zloženie brzdových kvapalín, len upravuje fyzikálne vlastnosti kvapaliny.
Brzdové kvapaliny DOT 4
Brzdové kvapaliny DOT 4 sú založené na glykoléteri, ale navyše obsahujú estery kyseliny boritej, aby vylepšili niektoré vlastnosti týchto kvapalín vrátane zvýšenia suchého a mokrého bodu varu.
Brzdové kvapaliny DOT 4 sú stabilnejšie a majú suchý bod varu (nová nepoužitá kvapalina). Hneď ako sa kvapalina naplní do brzdového systému a začne sa používať, začne sa absorpcia vzdušnej vlhkosti a jej teplota varu (mokrý bod varu) začne klesať. Podľa štandardu FMVSS116 musia mať brzdové kvapaliny DOT 4 minimálny suchý bod varu 230 °C a minimálny mokrý bod varu 155 °C.
Brzdová kvapalina DOT 3
Brzdové kvapaliny DOT 3 sú obvykle založené na glykoléteroch. Predpis FMVSS116 však nespresňuje chemické zloženie brzdových kvapalín, len upravuje fyzikálne vlastnosti kvapaliny.
Brzdové kvapaliny DOT 4
Brzdové kvapaliny DOT 4 sú založené na glykoléteri, ale navyše obsahujú estery kyseliny boritej, aby vylepšili niektoré vlastnosti týchto kvapalín vrátane zvýšenia suchého a mokrého bodu varu.
Brzdové kvapaliny DOT 4 sú stabilnejšie a majú suchý bod varu (nová nepoužitá kvapalina). Hneď ako sa kvapalina naplní do brzdového systému a začne sa používať, začne sa absorpcia vzdušnej vlhkosti a jej teplota varu (mokrý bod varu) začne klesať. Podľa štandardu FMVSS116 musia mať brzdové kvapaliny DOT 4 minimálny suchý bod varu 230 °C a minimálny mokrý bod varu 155 °C.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Neustále zvyšovanie požiadaviek na brzdový systém a súčasne znižovanie emisií z brzdového obloženia vedie výrobcov vozidiel k prijímaniu nových a prísnejších požiadaviek na brzdovú kvapalinu.
Príkladom sú kvapaliny označované ako DOT 4+ alebo DOT 4 OEM, ktoré majú okrem iného vyšší mokrý aj suchý bod varu, než vyžaduje predpis DOT 4.
Neustále zvyšovanie požiadaviek na brzdový systém a súčasne znižovanie emisií z brzdového obloženia vedie výrobcov vozidiel k prijímaniu nových a prísnejších požiadaviek na brzdovú kvapalinu.
Príkladom sú kvapaliny označované ako DOT 4+ alebo DOT 4 OEM, ktoré majú okrem iného vyšší mokrý aj suchý bod varu, než vyžaduje predpis DOT 4.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdové kvapaliny majú obmedzenú životnosť, a to nielen vďaka absorpcii vody, ale aj preto, že sa inhibítory a stabilizátory korózie v priebehu času vyčerpajú. Zároveň sa môžu vytvárať usadeniny.
Väčšina odborníkov súhlasí s názorom, že brzdové kvapaliny na báze glykolu (brzdová kvapalina DOT 3, brzdová kvapalina DOT 4, brzdová kvapalina DOT 5.1) by sa mali meniť každé 2 – 3 roky. Údaj korešponduje s odporúčaním väčšiny výrobcov vozidiel, ktorí vyžadujú periodické výmeny brzdovej kvapaliny, aby bola zaistená spoľahlivosť a bezpečnosť systému.
Brzdové kvapaliny majú obmedzenú životnosť, a to nielen vďaka absorpcii vody, ale aj preto, že sa inhibítory a stabilizátory korózie v priebehu času vyčerpajú. Zároveň sa môžu vytvárať usadeniny.
Väčšina odborníkov súhlasí s názorom, že brzdové kvapaliny na báze glykolu (brzdová kvapalina DOT 3, brzdová kvapalina DOT 4, brzdová kvapalina DOT 5.1) by sa mali meniť každé 2 – 3 roky. Údaj korešponduje s odporúčaním väčšiny výrobcov vozidiel, ktorí vyžadujú periodické výmeny brzdovej kvapaliny, aby bola zaistená spoľahlivosť a bezpečnosť systému.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdová kvapalina sa nepovažuje za kvapalinu, ktorá by sa musela dopĺňať.
Ak je jej hladina nízka, je tu obvykle nejaký problém.
Základné bezpečnostné opatrenia pre prácu s brzdovou kvapalinou:
Brzdová kvapalina sa nepovažuje za kvapalinu, ktorá by sa musela dopĺňať.
Ak je jej hladina nízka, je tu obvykle nejaký problém.
Základné bezpečnostné opatrenia pre prácu s brzdovou kvapalinou:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdová kvapalina by sa mala skladovať v originálnom balení na čistom, suchom mieste, optimálne pri teplote 10 – 30 °C.
Vždy používajte originálny obal, ktorý by mal byť utesnený, aby sa zabránilo absorpcii vody. Za správnych podmienok budú mať nové, neporušené a neotvorené obaly s brzdovou kvapalinou trvanlivosť minimálne 2 roky.
S ohľadom na fakt, že brzdové kvapaliny sú silne hydroskopické (pohlcujú vzdušnú vlhkosť), neodporúčame skladovať už otvorené obaly. Po otvorení je nutné obsah spotrebovať čo najskôr (v priebehu niekoľkých mesiacov). Z týchto dôvodov je rozumné zvážiť nákupy kvapalín vo veľkých baleniach, ako sú napr. sudy s objemom 208 litrov.
Brzdová kvapalina by sa mala skladovať v originálnom balení na čistom, suchom mieste, optimálne pri teplote 10 – 30 °C.
Vždy používajte originálny obal, ktorý by mal byť utesnený, aby sa zabránilo absorpcii vody. Za správnych podmienok budú mať nové, neporušené a neotvorené obaly s brzdovou kvapalinou trvanlivosť minimálne 2 roky.
S ohľadom na fakt, že brzdové kvapaliny sú silne hydroskopické (pohlcujú vzdušnú vlhkosť), neodporúčame skladovať už otvorené obaly. Po otvorení je nutné obsah spotrebovať čo najskôr (v priebehu niekoľkých mesiacov). Z týchto dôvodov je rozumné zvážiť nákupy kvapalín vo veľkých baleniach, ako sú napr. sudy s objemom 208 litrov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Brzdové kvapaliny štandardu DOT 3, DOT 4 a DOT 5.1 je možné miešať iba s brzdovými kvapalinami rovnakého štandardu.
Dôvodom je, že vo výrobkoch štandardu DOT sú zahrnuté aj testy kompatibility. Miešanie brzdovej kvapaliny s vysokou teplotou varu s kvapalinou s nízkym bodom varu vedie k vzniku zmesi s vlastnosťami a výkonmi zníženými na úroveň menej výkonnej brzdovej kvapaliny.
Brzdové kvapaliny štandardu DOT 3, DOT 4 a DOT 5.1 je možné miešať iba s brzdovými kvapalinami rovnakého štandardu.
Dôvodom je, že vo výrobkoch štandardu DOT sú zahrnuté aj testy kompatibility. Miešanie brzdovej kvapaliny s vysokou teplotou varu s kvapalinou s nízkym bodom varu vedie k vzniku zmesi s vlastnosťami a výkonmi zníženými na úroveň menej výkonnej brzdovej kvapaliny.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Použité oleje nevyhadzujte do bežného odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filter odneste do zberného dvora.
Použité oleje nevyhadzujte do bežného odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filter odneste do zberného dvora.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Spotreba oleja závisí od výkonu motora a spotreby paliva. To znamená, že váš motor spotrebováva viac oleja, keď jazdíte športovo alebo dynamicky, alebo keď motor zaťažujete napríklad prívesom na prepravu koní či lodí. Kedykoľvek zistíte, že vaše vozidlo spotrebováva viac oleja než predtým za rovnakých podmienok, musíte zistiť, prečo k tomu dochádza. Preto pravidelne kontrolujte množstvo motorového oleja vo svojom vozidle.
Spotreba oleja závisí od výkonu motora a spotreby paliva. To znamená, že váš motor spotrebováva viac oleja, keď jazdíte športovo alebo dynamicky, alebo keď motor zaťažujete napríklad prívesom na prepravu koní či lodí. Kedykoľvek zistíte, že vaše vozidlo spotrebováva viac oleja než predtým za rovnakých podmienok, musíte zistiť, prečo k tomu dochádza. Preto pravidelne kontrolujte množstvo motorového oleja vo svojom vozidle.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V optimálnych podmienkach (uloženie v originálnych neotvorených obaloch pri okolitých teplotách v rozmedzí cca od 5 °C do 35 °C a bez priameho slnečného žiarenia) je lehota použiteľnosti minimálne
3 roky od dátumu výroby.
Nevyhadzujte starý olej do odpadu. Olej by mal byť recyklovaný.
V optimálnych podmienkach (uloženie v originálnych neotvorených obaloch pri okolitých teplotách v rozmedzí cca od 5 °C do 35 °C a bez priameho slnečného žiarenia) je lehota použiteľnosti minimálne
3 roky od dátumu výroby.
Nevyhadzujte starý olej do odpadu. Olej by mal byť recyklovaný.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Viskozita alebo tekutosť oleja je miera vnútorného trenia kvapaliny. Pre motorové oleje sa udáva vo viskozitných rozsahoch podľa metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Viskozita alebo tekutosť oleja je miera vnútorného trenia kvapaliny. Pre motorové oleje sa udáva vo viskozitných rozsahoch podľa metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Komponenty našich olejov boli navrhnuté tak, aby finálne produkty dosahovali optimálny výsledok. Pridanie aditivácie navyše môže spôsobiť nežiaduce reakcie a narušenie stability existujúcich prítomných aditív. Niektorí výrobcovia vozidiel dokonca zakazujú pridávať do olejov prísady.
Komponenty našich olejov boli navrhnuté tak, aby finálne produkty dosahovali optimálny výsledok. Pridanie aditivácie navyše môže spôsobiť nežiaduce reakcie a narušenie stability existujúcich prítomných aditív. Niektorí výrobcovia vozidiel dokonca zakazujú pridávať do olejov prísady.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
AdBlue® je vodný roztok obsahujúci 32,5 % močoviny vysokej čistoty a 67,5 % deionizovanej vody, čím spĺňa normu ISO 22241. Močovina sa synteticky vyrába z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® sa používa vo vozidlách vybavených technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction), ako sú ťažké nákladné vozidlá, autobusy, vozidlá na odvoz odpadu a od septembra 2014 niektoré osobné automobily so vznetovými motormi. Biodegradabilný, vo vode rozpustný a bezfarebný produkt AdBlue® kryštalizuje pri –11 °C a rozkladá sa na amoniak pri teplote nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka nemeckej asociácie automobilového priemyslu (VDA).
AdBlue® je vodný roztok obsahujúci 32,5 % močoviny vysokej čistoty a 67,5 % deionizovanej vody, čím spĺňa normu ISO 22241. Močovina sa synteticky vyrába z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® sa používa vo vozidlách vybavených technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction), ako sú ťažké nákladné vozidlá, autobusy, vozidlá na odvoz odpadu a od septembra 2014 niektoré osobné automobily so vznetovými motormi. Biodegradabilný, vo vode rozpustný a bezfarebný produkt AdBlue® kryštalizuje pri –11 °C a rozkladá sa na amoniak pri teplote nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka nemeckej asociácie automobilového priemyslu (VDA).
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V kombinácii s technológiou SCR premieňa AdBlue® 85 % NOx (oxidy dusíka vo výfukových plynoch vášho vozidla s dieselovým motorom) na neškodný dusík a vodnú paru. Tým sa NOx, ktoré sú hlavným zdrojom znečisťovania ovzdušia, drasticky znižujú.
V kombinácii s technológiou SCR premieňa AdBlue® 85 % NOx (oxidy dusíka vo výfukových plynoch vášho vozidla s dieselovým motorom) na neškodný dusík a vodnú paru. Tým sa NOx, ktoré sú hlavným zdrojom znečisťovania ovzdušia, drasticky znižujú.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je názov technológie spracovania výfukových plynov vozidiel s dieselovým motorom, ktorá vďaka použitiu AdBlue® premieňa oxidy dusíka (NOx) na vodnú paru a dusík. Vzduch, ktorý dýchame, sa skladá z 80 % z dusíka, ktorý je úplne neškodný.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je názov technológie spracovania výfukových plynov vozidiel s dieselovým motorom, ktorá vďaka použitiu AdBlue® premieňa oxidy dusíka (NOx) na vodnú paru a dusík. Vzduch, ktorý dýchame, sa skladá z 80 % z dusíka, ktorý je úplne neškodný.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí aj od modelu vášho vozidla. Všeobecne sa pohybuje od 8 do 25 litrov. Ak chcete získať tieto informácie, obráťte sa na predajcu alebo si prečítajte návod na použitie vozidla.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí aj od modelu vášho vozidla. Všeobecne sa pohybuje od 8 do 25 litrov. Ak chcete získať tieto informácie, obráťte sa na predajcu alebo si prečítajte návod na použitie vozidla.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Rovnako ako v prípade pohonných hmôt je spotreba ovplyvnená niekoľkými faktormi: typom vozidla, typom motora, zaťažením vozidla, poveternostnými podmienkami (sneh, vietor, dážď atď.) a štýlom jazdy. Navyše sa veľkosť nádrže AdBlue® môže značne líšiť, takže frekvencia doplňovania závisí najmä od vozidla.
Na ťažkých nákladných vozidlách je hladina indikovaná vľavo v nádrži. Na osobných automobiloch sa na palubnej doske objaví výstražné svetlo 2 400 km pred prázdnou nádržou.
Rovnako ako v prípade pohonných hmôt je spotreba ovplyvnená niekoľkými faktormi: typom vozidla, typom motora, zaťažením vozidla, poveternostnými podmienkami (sneh, vietor, dážď atď.) a štýlom jazdy. Navyše sa veľkosť nádrže AdBlue® môže značne líšiť, takže frekvencia doplňovania závisí najmä od vozidla.
Na ťažkých nákladných vozidlách je hladina indikovaná vľavo v nádrži. Na osobných automobiloch sa na palubnej doske objaví výstražné svetlo 2 400 km pred prázdnou nádržou.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Rovnako ako pri spotrebe paliva sa spotreba AdBlue® líši a závisí od niekoľkých faktorov: od typu vozidla (karavan, SUV, osobný automobil atď.), typu motora, jazdných podmienok (mestská a prímestská prevádzka, diaľničná prevádzka, jazda v horskom teréne, jazda s prívesom, karavan atď.) a štýlu jazdy.
V osobných automobiloch predávaných od roku 2013 do roku 2016 sa spotreba AdBlue® pohybuje okolo 1,5 litra na 100 litrov nafty.
Rovnako ako pri spotrebe paliva sa spotreba AdBlue® líši a závisí od niekoľkých faktorov: od typu vozidla (karavan, SUV, osobný automobil atď.), typu motora, jazdných podmienok (mestská a prímestská prevádzka, diaľničná prevádzka, jazda v horskom teréne, jazda s prívesom, karavan atď.) a štýlu jazdy.
V osobných automobiloch predávaných od roku 2013 do roku 2016 sa spotreba AdBlue® pohybuje okolo 1,5 litra na 100 litrov nafty.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Technológia SCR je navrhnutá tak, aby spolupracovala s tekutinou spĺňajúcou požiadavky normy ISO 22241. Všetky produkty označené značkou AdBlue® rešpektujú túto normu ISO a zaisťujú riadne fungovanie SCR bez ohľadu na značku vášho vozidla.
Výrobcovia automobilov odporúčajú produkty označené značkou AdBlue®, hoci iné produkty je možné použiť bez rizika pre SCR, ak spĺňajú normu ISO 22241.
Technológia SCR je navrhnutá tak, aby spolupracovala s tekutinou spĺňajúcou požiadavky normy ISO 22241. Všetky produkty označené značkou AdBlue® rešpektujú túto normu ISO a zaisťujú riadne fungovanie SCR bez ohľadu na značku vášho vozidla.
Výrobcovia automobilov odporúčajú produkty označené značkou AdBlue®, hoci iné produkty je možné použiť bez rizika pre SCR, ak spĺňajú normu ISO 22241.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Existujú rôzni dodávatelia roztoku močoviny typu AdBlue. Ak si chcete zaistiť kvalitu produktu, uistite sa, že kvapalina spĺňa normu ISO 22241, ktorá zaručuje správne fungovanie systému katalytickej redukcie SCR.
Existujú rôzni dodávatelia roztoku močoviny typu AdBlue. Ak si chcete zaistiť kvalitu produktu, uistite sa, že kvapalina spĺňa normu ISO 22241, ktorá zaručuje správne fungovanie systému katalytickej redukcie SCR.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
AdBlue® je veľmi ľahko použiteľné a neškodné. Nie je to ani palivo, ani prísada do paliva, ale vysokokvalitný roztok močoviny, ktorý musí zostať vo vyhradenej nádrži na vašom vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podľa svojich potrieb.
Pozor: Nedávajte AdBlue® do nádrže na naftu alebo naftu do nádrže na AdBlue®, to by bolo veľmi škodlivé pre motor a katalyzátor.
AdBlue® je veľmi ľahko použiteľné a neškodné. Nie je to ani palivo, ani prísada do paliva, ale vysokokvalitný roztok močoviny, ktorý musí zostať vo vyhradenej nádrži na vašom vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podľa svojich potrieb.
Pozor: Nedávajte AdBlue® do nádrže na naftu alebo naftu do nádrže na AdBlue®, to by bolo veľmi škodlivé pre motor a katalyzátor.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
AdBlue® je nehorľavé, nevýbušné a neškodné pre životné prostredie. Nie je klasifikované ako nebezpečná látka, ide o kvapalinu bezpečnú pre prepravu a manipuláciu. Ak si vylejete AdBlue® na ruky alebo na oblečenie, jednoducho ho opláchnite vodou.
AdBlue® je nehorľavé, nevýbušné a neškodné pre životné prostredie. Nie je klasifikované ako nebezpečná látka, ide o kvapalinu bezpečnú pre prepravu a manipuláciu. Ak si vylejete AdBlue® na ruky alebo na oblečenie, jednoducho ho opláchnite vodou.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
AdBlue® môže zanechať biele škvrny alebo spôsobiť šmykľavosť podlahy. Ak vylejete AdBlue® na podlahu, vnútri vozidla alebo na lakovaný povrch, dôkladne ho opláchnite vodou. Ak si vylejete AdBlue® na kožu alebo na oblečenie, môžete ho umyť aj vodou.
AdBlue® môže zanechať biele škvrny alebo spôsobiť šmykľavosť podlahy. Ak vylejete AdBlue® na podlahu, vnútri vozidla alebo na lakovaný povrch, dôkladne ho opláchnite vodou. Ak si vylejete AdBlue® na kožu alebo na oblečenie, môžete ho umyť aj vodou.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Toto upozornenie sa zobrazí 2 400 km pred tým, ako budete musieť nádrž opäť naplniť (táto úroveň upozornenia je spoločná pre všetky vozidlá a vyžadovaná normou).
Vaša palubná doska má kontrolku, ktorá sa rozsvieti pri potrebe doplniť nádrž AdBlue®. Po jej rozsvietení sa nemusíte obávať, máte ešte niekoľko stoviek alebo tisíc kilometrov, kým budete musieť naplniť AdBlue®.
Ak chcete vypnúť toto kontrolné svetlo, musíte zásobník naplniť minimálne 4 litrami AdBlue®. Formát kanistrov ponúkaných spoločnosťou TotalEnergies je preto zvlášť vhodný pre rýchle naplnenie.
Toto upozornenie sa zobrazí 2 400 km pred tým, ako budete musieť nádrž opäť naplniť (táto úroveň upozornenia je spoločná pre všetky vozidlá a vyžadovaná normou).
Vaša palubná doska má kontrolku, ktorá sa rozsvieti pri potrebe doplniť nádrž AdBlue®. Po jej rozsvietení sa nemusíte obávať, máte ešte niekoľko stoviek alebo tisíc kilometrov, kým budete musieť naplniť AdBlue®.
Ak chcete vypnúť toto kontrolné svetlo, musíte zásobník naplniť minimálne 4 litrami AdBlue®. Formát kanistrov ponúkaných spoločnosťou TotalEnergies je preto zvlášť vhodný pre rýchle naplnenie.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Systém SCR je nainštalovaný výrobcom a pracuje automaticky, preto ho nemusíte udržiavať ani meniť. AdBlue® sa automaticky vstrekuje do výfukových plynov podľa otáčok motora vozidla.
Môžete si byť istí, že systém SCR funguje správne iba pri použití AdBlue® na zachovanie účinnosti katalyzátora SCR.
Systém SCR je nainštalovaný výrobcom a pracuje automaticky, preto ho nemusíte udržiavať ani meniť. AdBlue® sa automaticky vstrekuje do výfukových plynov podľa otáčok motora vozidla.
Môžete si byť istí, že systém SCR funguje správne iba pri použití AdBlue® na zachovanie účinnosti katalyzátora SCR.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Použitie technológie SCR a technológie AdBlue® umožňuje optimalizovať spaľovanie, čo môže v niektorých vozidlách znížiť spotrebu. Toto zníženie spotreby je už zahrnuté do údajov predkladaných výrobcami automobilov.
Použitie technológie SCR a technológie AdBlue® umožňuje optimalizovať spaľovanie, čo môže v niektorých vozidlách znížiť spotrebu. Toto zníženie spotreby je už zahrnuté do údajov predkladaných výrobcami automobilov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Prvá výstraha „doplniť AdBlue®“ sa objaví pri zostávajúcom dojazde 2 400 km. Tento časový rámec sa považuje za dostatočný na to, aby umožnil vodičovi doplniť AdBlue®.
Ak nádrž nenaplníte, ostatné úrovne výstrah sa aktivujú v závislosti od prejdenej vzdialenosti a počtu štartov motora. Najprv budú tieto výstrahy vizuálne a/alebo zvukové. Potom vozidlo obmedzí výkon motora. Posledný krok spočíva v nemožnosti naštartovať vozidlo bez doplnenia nádrže AdBlue®.
Prvá výstraha „doplniť AdBlue®“ sa objaví pri zostávajúcom dojazde 2 400 km. Tento časový rámec sa považuje za dostatočný na to, aby umožnil vodičovi doplniť AdBlue®.
Ak nádrž nenaplníte, ostatné úrovne výstrah sa aktivujú v závislosti od prejdenej vzdialenosti a počtu štartov motora. Najprv budú tieto výstrahy vizuálne a/alebo zvukové. Potom vozidlo obmedzí výkon motora. Posledný krok spočíva v nemožnosti naštartovať vozidlo bez doplnenia nádrže AdBlue®.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Lehota skladovateľnosti AdBlue® je dlhšia než rok, ak sa skladuje pri teplotách v rozmedzí
–5 °C až +25 °C. Ak je však nájazd kilometrov vzhľadom na veľkosť nádrže veľmi nízky, je potrebné vziať do úvahy výmenu/obmenu AdBlue® u predajcu. V takom prípade sa pozrite na návod na použitie alebo sa obráťte na predajcu.
Lehota skladovateľnosti AdBlue® je dlhšia než rok, ak sa skladuje pri teplotách v rozmedzí
–5 °C až +25 °C. Ak je však nájazd kilometrov vzhľadom na veľkosť nádrže veľmi nízky, je potrebné vziať do úvahy výmenu/obmenu AdBlue® u predajcu. V takom prípade sa pozrite na návod na použitie alebo sa obráťte na predajcu.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Žiadna z látok uvedených v zozname látok vyvolávajúcich mimoriadne obavy (SVHC), zverejnenom agentúrou ECHA, nie je prítomná vo výrobkoch TotalEnergies – Špeciálne kvapaliny v koncentráciách vyšších ako 0,1 %.
Žiadna z látok uvedených v zozname látok vyvolávajúcich mimoriadne obavy (SVHC), zverejnenom agentúrou ECHA, nie je prítomná vo výrobkoch TotalEnergies – Špeciálne kvapaliny v koncentráciách vyšších ako 0,1 %.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Až na niekoľko výnimiek nie sú výrobky spoločnosti TotalEnergies Fluids klasifikované ako CMR látky (podľa odporúčaní GHS, resp. podľa pravidiel CLP). Medzi výnimky patria napríklad Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, ktoré sú klasifikované ako CMR látky kategórie 2 (látky, pri ktorých existuje podozrenie na karcinogenitu, mutagenitu alebo reprodukčnú toxicitu).
Bližšie informácie nájdete v karte bezpečnostných údajov jednotlivých výrobkov.
Až na niekoľko výnimiek nie sú výrobky spoločnosti TotalEnergies Fluids klasifikované ako CMR látky (podľa odporúčaní GHS, resp. podľa pravidiel CLP). Medzi výnimky patria napríklad Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, ktoré sú klasifikované ako CMR látky kategórie 2 (látky, pri ktorých existuje podozrenie na karcinogenitu, mutagenitu alebo reprodukčnú toxicitu).
Bližšie informácie nájdete v karte bezpečnostných údajov jednotlivých výrobkov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Žiadna z látok obsiahnutých v špeciálnych kvapalinách nie je klasifikovaná ako PBT alebo vPvB.
Žiadna z látok obsiahnutých v špeciálnych kvapalinách nie je klasifikovaná ako PBT alebo vPvB.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V Európskej únii sú látky nachádzajúce sa vo výrobkoch spoločnosti TotalEnergies Fluids označené číslom EC („European Community“; pozri oddiel 3 karty bezpečnostných údajov). Mimo Európskej únie sa tieto látky označujú registračným číslom CAS, ktoré umožňuje medzinárodné obchodovanie s daným výrobkom prostredníctvom medzinárodných evidencií zásob (pozri oddiel 15 karty bezpečnostných údajov).
Ide o výrobky, ktoré pri požití a vniknutí do dýchacích ciest môžu spôsobiť smrť.
V Európskej únii sú látky nachádzajúce sa vo výrobkoch spoločnosti TotalEnergies Fluids označené číslom EC („European Community“; pozri oddiel 3 karty bezpečnostných údajov). Mimo Európskej únie sa tieto látky označujú registračným číslom CAS, ktoré umožňuje medzinárodné obchodovanie s daným výrobkom prostredníctvom medzinárodných evidencií zásob (pozri oddiel 15 karty bezpečnostných údajov).
Ide o výrobky, ktoré pri požití a vniknutí do dýchacích ciest môžu spôsobiť smrť.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Tieto kvapaliny nie sú živočíšneho pôvodu. Z tohto dôvodu nemusia byť certifikované ako Kosher alebo Halal. S výnimkou radu BioLife nie sú výrobky rastlinného pôvodu.
Špeciálne kvapaliny sú minerálneho pôvodu a skladajú sa výlučne z uhľovodíkov, ktoré podstúpili intenzívnu hydrogenáciu a následnú destiláciu pri vzniku veľmi úzkych rezov.
Výrobky BioLife sú rastlinného pôvodu a sú vyrobené z hydrogenačne rafinovaného rastlinného oleja (HVO).
Tieto kvapaliny nie sú živočíšneho pôvodu. Z tohto dôvodu nemusia byť certifikované ako Kosher alebo Halal. S výnimkou radu BioLife nie sú výrobky rastlinného pôvodu.
Špeciálne kvapaliny sú minerálneho pôvodu a skladajú sa výlučne z uhľovodíkov, ktoré podstúpili intenzívnu hydrogenáciu a následnú destiláciu pri vzniku veľmi úzkych rezov.
Výrobky BioLife sú rastlinného pôvodu a sú vyrobené z hydrogenačne rafinovaného rastlinného oleja (HVO).
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Špeciálne kvapaliny vrátane výrobkov BioLife pozostávajú výlučne z uhľovodíkových látok. Z tohto dôvodu neobsahujú geneticky modifikované organizmy (GMO) alebo bovinnú spongiformnú encefalopatiu (BSE).
Špeciálne kvapaliny vrátane výrobkov BioLife pozostávajú výlučne z uhľovodíkových látok. Z tohto dôvodu neobsahujú geneticky modifikované organizmy (GMO) alebo bovinnú spongiformnú encefalopatiu (BSE).
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Karty bezpečnostných údajov (KBÚ) všetkých výrobkov spoločnosti TotalEnergies Fluids sú dostupné na stránke ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Karta bezpečnostných údajov je k dispozícii vždy vo formáte zodpovedajúcom krajine, kde je výrobok uvedený na trh, a v preklade do jedného z úradných jazykov danej krajiny.
Karty bezpečnostných údajov (KBÚ) všetkých výrobkov spoločnosti TotalEnergies Fluids sú dostupné na stránke ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Karta bezpečnostných údajov je k dispozícii vždy vo formáte zodpovedajúcom krajine, kde je výrobok uvedený na trh, a v preklade do jedného z úradných jazykov danej krajiny.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Výrobok je klasifikovaný ako VOC na základe jeho fyzikálno-chemických vlastností. Všeobecne platí, že treba vziať do úvahy tlak pary alebo teplotu varu (tieto dve vlastnosti sú prepojené). Informácie sú k dispozícii v karte bezpečnostných údajov v sekcii 9.
Výrobky radu Solane, Spirdane a Ketrul sú klasifikované ako VOC, zatiaľ čo rady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife nie sú klasifikované ako VOC.
Výrobok je klasifikovaný ako VOC na základe jeho fyzikálno-chemických vlastností. Všeobecne platí, že treba vziať do úvahy tlak pary alebo teplotu varu (tieto dve vlastnosti sú prepojené). Informácie sú k dispozícii v karte bezpečnostných údajov v sekcii 9.
Výrobky radu Solane, Spirdane a Ketrul sú klasifikované ako VOC, zatiaľ čo rady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife nie sú klasifikované ako VOC.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
S výnimkou výrobkov Isane IP 175 a Isane IP 185, ktoré sú „potenciálne biologicky rozložiteľné“, sú všetky výrobky spoločnosti TotalEnergies Fluids „celkom biologicky rozložiteľné“.
Všetky výrobky radu BioLife vrátane radu Isane BioLife patria do kategórie „celkom biologicky rozložiteľných“ výrobkov.
S výnimkou výrobkov Isane IP 175 a Isane IP 185, ktoré sú „potenciálne biologicky rozložiteľné“, sú všetky výrobky spoločnosti TotalEnergies Fluids „celkom biologicky rozložiteľné“.
Všetky výrobky radu BioLife vrátane radu Isane BioLife patria do kategórie „celkom biologicky rozložiteľných“ výrobkov.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Elektromobilita je pohon automobilov, motocyklov, bicyklov, autobusov, kamiónov a ďalších vozidiel na elektrinu. V súčasnosti prechádza rýchlym rozvojom, predovšetkým s rozšírením elektromobilov a budovaním infraštruktúry pre dobíjanie batérií.
Elektromobil je osobný automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorom a batériou.
Rozlišujeme 3 hlavné typy:
Elektromobily sa nabíjajú z:
K výhodám elektromobilov patria nulové lokálne emisie, tichý pohon, nižšie náklady na prevádzku a údržbu, okamžitá dostupnosť najvyššieho výkonu a pohodlie pri jazde.
Medzi nevýhody v súčasnosti patria vyššie obstarávacie náklady, kratší dojazd v porovnaní s autami so spaľovacím motorom a obmedzená infraštruktúra dobíjacích staníc.
Elektromobilita je pohon automobilov, motocyklov, bicyklov, autobusov, kamiónov a ďalších vozidiel na elektrinu. V súčasnosti prechádza rýchlym rozvojom, predovšetkým s rozšírením elektromobilov a budovaním infraštruktúry pre dobíjanie batérií.
Elektromobil je osobný automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorom a batériou.
Rozlišujeme 3 hlavné typy:
Elektromobily sa nabíjajú z:
K výhodám elektromobilov patria nulové lokálne emisie, tichý pohon, nižšie náklady na prevádzku a údržbu, okamžitá dostupnosť najvyššieho výkonu a pohodlie pri jazde.
Medzi nevýhody v súčasnosti patria vyššie obstarávacie náklady, kratší dojazd v porovnaní s autami so spaľovacím motorom a obmedzená infraštruktúra dobíjacích staníc.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Batérie elektromobilov potrebujú na svoju činnosť jednosmerný (DC) prúd. Pri nabíjaní tak existujú
2 možnosti, ktoré sa líšia rýchlosťou nabíjania, technikou aj nákladmi:
Nabíjačka
Zdroj
Umiestnenie
Typické využitie
Dostupnosť na elektromobile
Konektory (Európa)
Maximálny výkon
Dobitie batérie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Batérie elektromobilov potrebujú na svoju činnosť jednosmerný (DC) prúd. Pri nabíjaní tak existujú
2 možnosti, ktoré sa líšia rýchlosťou nabíjania, technikou aj nákladmi:
Nabíjačka
Zdroj
Umiestnenie
Typické využitie
Dostupnosť na elektromobile
Konektory (Európa)
Maximálny výkon
Dobitie batérie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Podobne ako na vozidlách so spaľovacím motorom závisí spotreba elektromobilu od konkrétneho modelu, štýlu jazdy a ďalších faktorov.
všeobecná spotreba elektromobilov
Spotreba sa od roku 2018 meria podľa normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), ktorá má simulovať podmienky reálnej prevádzky. Udáva sa v jednotkách kWh/100 km.
Podobne ako na vozidlách so spaľovacím motorom závisí spotreba elektromobilu od konkrétneho modelu, štýlu jazdy a ďalších faktorov.
všeobecná spotreba elektromobilov
Spotreba sa od roku 2018 meria podľa normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), ktorá má simulovať podmienky reálnej prevádzky. Udáva sa v jednotkách kWh/100 km.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Koľko bude stáť nabitie elektromobilu na verejnej dobíjacej stanici, závisí od dvoch hlavných faktorov:
Najmenej zaplatia registrovaní zákazníci na pomalších AC dobíjacích staniciach. Najdrahšie naopak bude doplnenie energie bez registrácie na najvýkonnejších rýchlonabíjačkách. Presnú cenu za 1 kWh zistíte na webových stránkach alebo v aplikácii prevádzkovateľa.
Veľké energetické spoločnosti mávajú najširšiu sieť nabíjačiek. Cena nabíjania sa u nich líši podľa toho, či ste registrovaným zákazníkom alebo nie. Nabíjanie je dostupné pre obe skupiny, vodiči bez registrácie si však priplatia.
O cene ďalej rozhoduje rýchlosť nabíjania. Cena za kWh vychádza najvýhodnejšie na pomalších AC staniciach (do 22 kW) a zvyšuje sa na rýchlejších DC nabíjačkách (do 100 kW). Najviac si priplatíte za nabíjanie na ultrarýchlych HPC staniciach (vyše 100 kW), ceny môžu byť oproti AC staniciam až dvojnásobné.
Dajte si pozor, ak prídete na DC nabíjačku s výkonom 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjanie najviac rýchlosťou 50 kW. Priplatili by ste si za vyššiu rýchlosť, ktorú nevyužijete.
Ďalšie poplatky môžu naskočiť za státie na nabíjačke po určitom časovom úseku (aj keď ešte nemáte dobitú batériu).
Na platbu na našich staniciach využijete RFID kartu či digitálnu aplikáciu ChargeUp. Za nabíjanie je možné platiť niekoľkými spôsobmi:
Koľko bude stáť nabitie elektromobilu na verejnej dobíjacej stanici, závisí od dvoch hlavných faktorov:
Najmenej zaplatia registrovaní zákazníci na pomalších AC dobíjacích staniciach. Najdrahšie naopak bude doplnenie energie bez registrácie na najvýkonnejších rýchlonabíjačkách. Presnú cenu za 1 kWh zistíte na webových stránkach alebo v aplikácii prevádzkovateľa.
Veľké energetické spoločnosti mávajú najširšiu sieť nabíjačiek. Cena nabíjania sa u nich líši podľa toho, či ste registrovaným zákazníkom alebo nie. Nabíjanie je dostupné pre obe skupiny, vodiči bez registrácie si však priplatia.
O cene ďalej rozhoduje rýchlosť nabíjania. Cena za kWh vychádza najvýhodnejšie na pomalších AC staniciach (do 22 kW) a zvyšuje sa na rýchlejších DC nabíjačkách (do 100 kW). Najviac si priplatíte za nabíjanie na ultrarýchlych HPC staniciach (vyše 100 kW), ceny môžu byť oproti AC staniciam až dvojnásobné.
Dajte si pozor, ak prídete na DC nabíjačku s výkonom 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjanie najviac rýchlosťou 50 kW. Priplatili by ste si za vyššiu rýchlosť, ktorú nevyužijete.
Ďalšie poplatky môžu naskočiť za státie na nabíjačke po určitom časovom úseku (aj keď ešte nemáte dobitú batériu).
Na platbu na našich staniciach využijete RFID kartu či digitálnu aplikáciu ChargeUp. Za nabíjanie je možné platiť niekoľkými spôsobmi:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Čas, za aký sa nabije elektromobil, ovplyvňuje niekoľko faktorov:
Čas nutný na dobitie batérie elektromobilu sa tak môže výrazne líšiť.Pre čo najrýchlejšie dobitie odporúčame nabíjať v rozmedzí 20 – 80 % celkovej kapacity batérie, potom sa výkon znižuje.
20–30 min
najkratší priemerný čas
dobitia batérie do 80 %
na DC nabíjačke
Rýchlosť nabíjania sa líši podľa typu nabíjačky, ku ktorej je elektromobil pripojený. Typický elektromobil s batériou s kapacitou 60 kWh sa na domácej AC nabíjačke s výkonom 7 kW nabíja 8 hodín.
8–12 h
priemerný čas dobitia
batérie do 100 %
v prípade AC nabíjačky
1–2 h
priemerný čas dobitia
batérie do 100 %
v prípade DC nabíjačky
Rýchlosť nabíjania a tým aj čas, za aký sa elektromobil dobije, závisí aj od jeho výbavy a technickej kompatibility.
Nabíjanie striedavým AC prúdom: O maximálnej rýchlosti nabíjania rozhoduje výkon palubnej nabíjačky. Ak budete nabíjať na stanici s výkonom 11 kW, ale palubná nabíjačka vášho elektromobilu má výkon len 7,2 kW, bude sa nabíjať iba touto nižšou rýchlosťou.
Nabíjanie jednosmerným DC prúdom: Rýchle nabíjanie na staniciach s jednosmerným prúdom nie je samozrejmosť. Na rozdiel od nabíjania AC prúdom, ktoré je na elektromobiloch štandardom, býva kompatibilita s rýchlejším DC nabíjaním súčasťou výbavy na prianie.
Čím väčšia je batéria elektromobilu (udávaná v kWh), tým dlhšie potrvá ju nabiť. Na čas, za ktorý sa elektromobil dobije, je možné sa dívať z 2 pohľadov:
Čas, za aký sa nabije elektromobil, ovplyvňuje niekoľko faktorov:
Čas nutný na dobitie batérie elektromobilu sa tak môže výrazne líšiť.Pre čo najrýchlejšie dobitie odporúčame nabíjať v rozmedzí 20 – 80 % celkovej kapacity batérie, potom sa výkon znižuje.
20–30 min
najkratší priemerný čas
dobitia batérie do 80 %
na DC nabíjačke
Rýchlosť nabíjania sa líši podľa typu nabíjačky, ku ktorej je elektromobil pripojený. Typický elektromobil s batériou s kapacitou 60 kWh sa na domácej AC nabíjačke s výkonom 7 kW nabíja 8 hodín.
8–12 h
priemerný čas dobitia
batérie do 100 %
v prípade AC nabíjačky
1–2 h
priemerný čas dobitia
batérie do 100 %
v prípade DC nabíjačky
Rýchlosť nabíjania a tým aj čas, za aký sa elektromobil dobije, závisí aj od jeho výbavy a technickej kompatibility.
Nabíjanie striedavým AC prúdom: O maximálnej rýchlosti nabíjania rozhoduje výkon palubnej nabíjačky. Ak budete nabíjať na stanici s výkonom 11 kW, ale palubná nabíjačka vášho elektromobilu má výkon len 7,2 kW, bude sa nabíjať iba touto nižšou rýchlosťou.
Nabíjanie jednosmerným DC prúdom: Rýchle nabíjanie na staniciach s jednosmerným prúdom nie je samozrejmosť. Na rozdiel od nabíjania AC prúdom, ktoré je na elektromobiloch štandardom, býva kompatibilita s rýchlejším DC nabíjaním súčasťou výbavy na prianie.
Čím väčšia je batéria elektromobilu (udávaná v kWh), tým dlhšie potrvá ju nabiť. Na čas, za ktorý sa elektromobil dobije, je možné sa dívať z 2 pohľadov:
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Batériu elektromobilu odporúčame nabíjať, keď je na úrovni 20 – 80 % svojej kapacity. V tomto optimálnom rozmedzí sa batéria nabije najrýchlejšie, na verejnej DC nabíjačke len za niekoľko desiatok minút.
20–80 %
odporúčaný rozsah, kedy
nabíjať batériu elektromobilu
Pri dosiahnutí hranice približne 80 % kapacity dochádza k výraznému zníženiu rýchlosti nabíjania. Batérie zatiaľ nedokážu udržať rovnaký výkon po celý čas nabíjania a spomalenie zároveň prispieva k ich dlhšej životnosti. Doplnenie zvyšných 20 % tak potrvá relatívne dlho a pri dlhších cestách sa nevyplatí čakať na dobitie do 100 %.
Podobné obmedzenie rýchlosti funguje aj pre takmer vybitú batériu pri stave nižšom než 20 % kapacity.
Batériu elektromobilu odporúčame nabíjať, keď je na úrovni 20 – 80 % svojej kapacity. V tomto optimálnom rozmedzí sa batéria nabije najrýchlejšie, na verejnej DC nabíjačke len za niekoľko desiatok minút.
20–80 %
odporúčaný rozsah, kedy
nabíjať batériu elektromobilu
Pri dosiahnutí hranice približne 80 % kapacity dochádza k výraznému zníženiu rýchlosti nabíjania. Batérie zatiaľ nedokážu udržať rovnaký výkon po celý čas nabíjania a spomalenie zároveň prispieva k ich dlhšej životnosti. Doplnenie zvyšných 20 % tak potrvá relatívne dlho a pri dlhších cestách sa nevyplatí čakať na dobitie do 100 %.
Podobné obmedzenie rýchlosti funguje aj pre takmer vybitú batériu pri stave nižšom než 20 % kapacity.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Úlohou chladiacej kvapaliny je chladiť motor a zabrániť jeho prehriatiu pri extrémnej záťaži. Súčasne musí chladiaca kvapalina chrániť motor a jeho diely pred koróziou.
Úlohou chladiacej kvapaliny je chladiť motor a zabrániť jeho prehriatiu pri extrémnej záťaži. Súčasne musí chladiaca kvapalina chrániť motor a jeho diely pred koróziou.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V prevažnej väčšine prípadov musí byť chladiaca kvapalina aj tzv. nemrznúca a na tento účel slúži napr. monoetylénglykol alebo etylénglykol.
Tieto látky zabraňujú zamrznutiu chladiacej zmesi (vody) pri teplotách pod 0 °C, pretože na chladenie a prenos tepla slúži hlavne voda. Ďalej sú v nemrznúcej zmesi inhibítory korózie, ktoré zabraňujú tvorbe korózie v chladiacom systéme. A nakoniec sa chladiaca kvapalina dofarbuje na požadovanú farbu.
V prevažnej väčšine prípadov musí byť chladiaca kvapalina aj tzv. nemrznúca a na tento účel slúži napr. monoetylénglykol alebo etylénglykol.
Tieto látky zabraňujú zamrznutiu chladiacej zmesi (vody) pri teplotách pod 0 °C, pretože na chladenie a prenos tepla slúži hlavne voda. Ďalej sú v nemrznúcej zmesi inhibítory korózie, ktoré zabraňujú tvorbe korózie v chladiacom systéme. A nakoniec sa chladiaca kvapalina dofarbuje na požadovanú farbu.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V prípade chladiacich kvapalín patria medzi najdôležitejšie časti inhibítory korózie, ktorých je niekoľko druhov podľa zloženia. Napr. minerálne, lobridné/hybridné a OAT. Každý z týchto typov inhibítorov korózie používa na ochranu chladiaceho systému iné látky a chladiace zmesi s rozdielnymi inhibítormi korózie nie sú miešateľné – až na výnimky.
Monoetylénglykol a etylénglykol, ktoré chránia zmes proti zamrznutiu, sú vzájomne plne miešateľné. Výnimkou sú špeciálne chladiace zmesi na báze monopropylénglykolu, ktoré nie sú miešateľné so žiadnym iným typom chladiacich zmesí.
V prípade chladiacich kvapalín patria medzi najdôležitejšie časti inhibítory korózie, ktorých je niekoľko druhov podľa zloženia. Napr. minerálne, lobridné/hybridné a OAT. Každý z týchto typov inhibítorov korózie používa na ochranu chladiaceho systému iné látky a chladiace zmesi s rozdielnymi inhibítormi korózie nie sú miešateľné – až na výnimky.
Monoetylénglykol a etylénglykol, ktoré chránia zmes proti zamrznutiu, sú vzájomne plne miešateľné. Výnimkou sú špeciálne chladiace zmesi na báze monopropylénglykolu, ktoré nie sú miešateľné so žiadnym iným typom chladiacich zmesí.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Chladiaca zmes sa plní do motora nariedená na požadovaný bod tuhnutia (teplota ochrany motora proti zamrznutiu). Chladiaca zmes sa obvykle riedi na teplotu ochrany proti zamrznutiu −26 až −37 °C. .
Názory, čím riediť chladiace kvapaliny, sa rôznia. Všeobecne odporúčaná je mäkká kohútiková voda, destilovaná voda alebo tzv. technická voda. Naopak, demineralizovaná voda nemusí byť vždy vhodná.
I z tohto dôvodu odporúčame neriediť kvapalinu v domácich podmienkach, ale kúpiť kvapalinu už pripravenú na naplnenie do motora (ready for use) s požadovanou ochranou proti zamrznutiu.
Chladiaca zmes sa plní do motora nariedená na požadovaný bod tuhnutia (teplota ochrany motora proti zamrznutiu). Chladiaca zmes sa obvykle riedi na teplotu ochrany proti zamrznutiu −26 až −37 °C. .
Názory, čím riediť chladiace kvapaliny, sa rôznia. Všeobecne odporúčaná je mäkká kohútiková voda, destilovaná voda alebo tzv. technická voda. Naopak, demineralizovaná voda nemusí byť vždy vhodná.
I z tohto dôvodu odporúčame neriediť kvapalinu v domácich podmienkach, ale kúpiť kvapalinu už pripravenú na naplnenie do motora (ready for use) s požadovanou ochranou proti zamrznutiu.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
V moderných osobných autách môže byť výmenný interval až 5 rokov alebo 250-tis. km.
Automobilka špecifikuje, ako často sa má meniť chladiaca kvapalina. Konkrétne údaje o výmennom intervale nájdete v návode na obsluhu vozidla alebo vám ich povie autorizovaný servis.
V moderných osobných autách môže byť výmenný interval až 5 rokov alebo 250-tis. km.
Automobilka špecifikuje, ako často sa má meniť chladiaca kvapalina. Konkrétne údaje o výmennom intervale nájdete v návode na obsluhu vozidla alebo vám ich povie autorizovaný servis.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Kontrola hladiny nemrznúcej kvapaliny je veľmi ľahká.
Kontrola hladiny nemrznúcej kvapaliny je veľmi ľahká.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.
Miešať rôzne chladiace kvapaliny sa obvykle neodporúča.
Všeobecne však možno povedať, že je možné miešať:
Napríklad môžete bez obáv vzájomne miešať kvapaliny spĺňajúce továrenské schválenie VW G12+ aj napriek tomu, že každá kvapalina má inú farbu.
Farba totiž neurčuje typ inhibítorov korózie, preto aj niektoré kvapaliny s rovnakou farbou, naopak, nie je možné miešať.
Ako príklad môžeme uviesť modrú, modrozelenú kvapalinu špecifikácie VW G11 a modrozelenú kvapalinu od spoločnosti PSA špecifikácie PSA B715110, ktoré aj napriek rovnakej +farbe používajú odlišné inhibítory korózie a sú úplne nekompatibilné.
Miešať rôzne chladiace kvapaliny sa obvykle neodporúča.
Všeobecne však možno povedať, že je možné miešať:
Napríklad môžete bez obáv vzájomne miešať kvapaliny spĺňajúce továrenské schválenie VW G12+ aj napriek tomu, že každá kvapalina má inú farbu.
Farba totiž neurčuje typ inhibítorov korózie, preto aj niektoré kvapaliny s rovnakou farbou, naopak, nie je možné miešať.
Ako príklad môžeme uviesť modrú, modrozelenú kvapalinu špecifikácie VW G11 a modrozelenú kvapalinu od spoločnosti PSA špecifikácie PSA B715110, ktoré aj napriek rovnakej +farbe používajú odlišné inhibítory korózie a sú úplne nekompatibilné.
Ďakujeme za spätnú väzbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz radi zodpovieme.