cover image - anketa
News

Anketa: Moje prvé dni v Total Energies

Na čo myslí človek, keď nastupuje do veľkej firmy? Čo ho prekvapí a kedy sa prvýkrát cíti ako doma? Spýtali sme sa štyroch kolegýň a kolegov naprieč oddeleniami v TotalEnergies. Všetci dostali rovnaké otázky, ale odpovede sú, ako to už býva, každá úplne iná.

Karolína Štoglová, Marketing Trainee

Marketing Department
Blog - anketa

 

1. Pamätáš si na svoj prvý deň v TotalEnergies?

Pamätám si predovšetkým náš spoločný obed s celým tímom, HR a kolegyňou Violetou. Vďaka tomu som sa hneď cítila ako súčasť tímu. Nie nadarmo sa hovorí, že jedlo spája. 🙂


2. Čo ťa pri nástupe najviac prekvapilo?

Prekvapilo ma, aká priateľská a nápomocná atmosféra tu panuje. Všetci boli ochotní poradiť a pomôcť, čo mi začiatky veľmi uľahčilo.

 
3. Čo bola prvá vec, ktorú si sa naozaj naučila „za pochodu“?

Hlavne to bola práca s nečakanými situáciami. Nie vždy ide všetko podľa plánu, a práve v praxi som zistila, že problémy sa väčšinou dajú vyriešiť jednoduchšie, než to na prvý pohľad vyzerá, a že nie je potrebné sa hneď stresovať.


4. Mala si okolo seba niekoho, kto ti pomohol rýchlo zapadnúť?

Celý tím. Hneď od začiatku ma zapojili do diania a mali trpezlivosť, kedykoľvek som sa na niečo opýtala. Vďaka nim som sa ako nováčik dlho necítila.


5. Kedy ti po prvýkrát došlo: „Táto práca mi fakt dáva zmysel“?

Úprimne, ten pocit u mňa ešte nie je úplne trvalý. Ale keď vidím hotový PR článok alebo rozhovor, ktorý ide von, mám radosť, že za tým stojí aj moja práca. 😊


6. Aký moment alebo projekt ti zatiaľ najviac utkvel v pamäti?

Organizácia plavby po Vltave aj rozlúčka pre kolegu. V oboch prípadoch bolo skvelé vidieť, ako sa ľudia bavia, a zároveň vedieť, že som k tomu mohla prispieť svojim dielom.


7. Čo ťa na práci u nás najviac baví a čo je pre teba najväčšia výzva?

Baví ma rôznorodosť. Jeden deň riešim PR články, druhý deň event, tretí učtovníctvo a ďalší zase newsletter. Najväčšou výzvou je pre mňa zladiť všetky úlohy tak, aby všetko klapalo.


8. Čo by si poradila niekomu, kto k nám práve nastupuje?

Nebáť sa opýtať. Všetci sú tu ochotní pomôcť, takže je zbytočné, aby ste sa trápili sami, keď sa vec dá vyriešiť za pár minút.


9. Čo rada robíš po pracovnom čase?

Rada behám a momentálne sa pripravujem na svoj prvý polmaratón. Je to pre mňa veľká výzva. Baví ma, že môžem vybehnúť rovno z práce. Naše kancelárie sú v peknom prostredí, ktoré je na behanie ideálne.


10. Ako by si jednou vetou zhrnula svoj prvý rok?

„Učím sa brať veci s väčším pokojom.“ Zistila som totiž, že väčšina problémov má jednoduchšie
riešenie, než sa zdá.

 

Faruk Mahrezi, Sales Representative

Automotive Lubricants Department
Blog - anketa

 

1. Pamätáš si na svoj prvý deň v TotalEnergies?

Úplne presne. Nastúpil som v rovnaký deň ako kolega Jaroslav z marketingu. Stretli sme sa pri výťahu a mňa zaujali jeho hodinky. Spýtal som sa na ne a zistil, že obaja máme slabosť pre mechanické tikajúce strojčeky – hneď sa na túto tému rozvinul dlhý rozhovor.

Môj priamy nadriadený Libor Mašek ma zoznámil s ľuďmi, s ktorými riešim pracovné a procesné záležitosti – od účtovníkov a kolegov z technického či právneho oddelenia cez recepciu a IT až po logistiku.

Potom nasledoval obed vo štvorici: Violeta Kmetová, Libor Mašek, Jaroslav Javorský a ja.


2. Čo ťa pri nástupe najviac prekvapilo?

Milý prístup všetkých, s ktorými som sa v ten deň stretol a veľmi priateľská atmosféra. Ďalej to bolo celkové prostredie kancelárie – samostatné kabínky na telefonovanie, moderné a pekne upravené priestory s čistým, jednoduchým dizajnom, a pritom úplne funkčné. Príjemným 
prekvapením bolo aj ovocie a zelenina k dispozícii. A tiež kvalita kávy. 🙂
 

3. Čo bola prvá vec, ktorú si sa naozaj naučil „za pochodu“?

Procesné záležitosti vo vnútri spoločnosti. TotalEnergies je veľký korporát, prebieha v ňom množstvo procesov. Nie je možné pre všetko presne nastaviť konkrétny postup. Treba sa pýtať a učiť sa – ideálne od seniorných kolegov. Keď ste práve nastúpili, môže vám to pripadať komplikované, ale po určitej dobe sa všetko zautomatizuje, vstrebáte to.


4. Mal si okolo seba niekoho, kto ti pomohol rýchlo zapadnúť?

Ako obchodný zástupca som preberal región po kolegovi Milošovi Chomiakovi. Ten mi bol na začiatku sprievodcom, zoznámil ma s klientmi, ktorých sme navštevovali spoločne. Zároveň mi odovzdával k jednotlivým klientom informácie a postrehy, z ktorých stále čerpám.


5. Kedy ti po prvýkrát došlo: „Táto práca mi fakt dáva zmysel“?

Keď sa ozval klient, nevedel si rady, aký olej má použiť pri servise vozidla, ktoré sa k nemu dostalo. Išlo o vozidlo, ktoré sa u neho bežne neobjavuje. V tej chvíli som si uvedomil, že obchodný zástupca tu nie je len na to, aby klientovi predal produkt, ale aj na to, aby klientovi poradil, pomohol nájsť správny produkt a vyriešil jeho problém. Tým si s klientom budujeme dlhodobý vzťah.


6. Aký moment alebo projekt ti zatiaľ najviac utkvel v pamäti?

Nadviazanie spolupráce s jedným z najväčších poskytovateľov dopravných služieb v Česku. Nešlo len o získanie spolupráce, nastavenie procesov, produkty pre jeho flotilu a starostlivosť o jeho potreby, ale aj o vyjednávanie a zisťovanie všetkých detailov, aby sa celý projekt úspešne 
dotiahol do konca.


7. Čo ťa na práci u nás najviac baví -a čo je pre teba najväčšia výzva?

Najviac ma baví zoznamovať sa a stretávať nových ľudí, prospekty, hľadať nové možnosti. Zároveň počuť životné príbehy klientov – matadorov, ktorí s TotalEnergies majú vzťah už od 90. rokov. Väčšinou sa jedná o silné a inšpiratívne príbehy.

Najväčšou výzvou je nastavovanie podmienok spolupráce s novými klientmi – je to dlhodobý proces, kde je nutné pracovať nielen s číslami, dátami, cenami, objemami, ale musíte vedieť aj počúvať, využiť empatiu.

Výzvou je aj vyhľadávanie nových príležitostí. Oblasť olejov a mazív je vysokokonkurenčné 
prostredie, kde sa veľmi ťažko získavajú noví klienti, ale veľmi ľahko o nich môžete prísť.


8. Čo by si poradil niekomu, kto k nám práve nastupuje?

Načúvajte radám skúsenejších kolegov. Vo svojej práci sa snažte hľadať pozitívne aspekty. A hlavne sa nebojte opýtať kohokoľvek vo firme na čokoľvek – mne vždy každý ochotne pomohol alebo poradil.


9. Čo rrád robíš po pracovnom čase?

Keď je pekné počasie, jazdím rád na motorke. Pri zlom počasí sa venujem opravám a údržbe domu alebo auta. Cez víkendy s rodinou rád cestujem po Česku. Baví ma tiež variť a objavovať nové chute.


10. Ako by si jednou vetou zhrnul svoj prvý rok?

Krok do neznáma, ale napriek tomu správny krok.

 

Krisztián SZABÓ, Area Sales Manager

Industrial Lubricants Department | Central Europe HUB
Blog - anketa

 

1. Pamätáš si na svoj prvý deň v TotalEnergies?

Môj prvý deň v TotalEnergies bol veľmi zvláštnym zážitkom. Povedal som svojim priateľom a rodine, že som sa cítil, akoby som bol súčasťou spoločnosti už 10 rokov – a od niektorých kolegov som dostal rovnakú spätnú väzbu.


2. Čo ťa pri nástupe najviac prekvapilo?

To, že som najmladším členom tímu. 🙂 Chcel som predviesť, čo viem.


3. Čo bola prvá vec, ktorú si sa naozaj naučil „za pochodu“?

Zoznámenie sa s veľmi širokým produktovým radom TotalEnergies do detailu. Stále sa tiež musím učiť množstvo osvedčených postupov, ktoré fungovali v minulosti.


4. Mal si okolo seba niekoho, kto ti pomohol rýchlo zapadnúť?

Nemôžem spomenúť len jedného kolegu. Všetci boli veľmi ochotní, bez výnimky. Ak ale musím niekoho vybrať, tak je to Peter Hering. Okrem predaja má tiež veľmi rozsiahle znalosti v technických oblastiach. Bez neho by to bolo ťažké.
 
5. Kedy ti po prvýkrát došlo: „Táto práca mi fakt dáva zmysel“?

Od začiatku. Naši partneri potrebujú naše produkty; produkty TotalEnergies im pomáhajú v ich každodennej práci. Dôverujú mi a spoliehajú sa na moju pomoc.
 

6. Aký moment alebo projekt ti zatiaľ najviac utkvel v pamäti?

Zastúpenie čínskej spoločnosti v Maďarsku nás požiadalo o pomoc. Kontaktoval som špecialistu na zahraničný predaj, ktorý pracoval z Číny. Bolo vzrušujúce adaptovať sa na rôzne kultúry a zvyky. Všetko sme vyriešili a rozvinul sa medzi nami dobrý, takmer priateľský vzťah.


7. Čo ťa na práci u nás najviac baví a čo je pre teba najväčšia výzva?

Som hrdý na to, že pracujem pre jednu z popredných svetových ropných a plynárenských spoločností. Baví ma spolupráca s kolegami.

Mojím hlavným cieľom je, aby sa všetky priemyselné firmy v mojom regióne zoznámili s produktmi spoločnosti TotalEnergies a s hodnotou, ktorú prinášajú.

Nie je to žiadne tajomstvo. Chcem byť lídrom na trhu v niekoľkých segmentoch vo svojej oblasti.


8. Čo by si poradil niekomu, kto k nám práve nastupuje?

Pýtajte sa, pýtajte sa, pýtajte sa – vždy dostanete odpoveď. Využite každú príležitosť na školeniach a kurzoch – je skvelé, ako veľmi sa TotalEnergies stará o náš profesijný rast a vzdelávanie.


9. Čo rád robíš po pracovnom čase?

Trávim čas s rodinou a priateľmi.

Často hrám futbal a veľmi rád lyžujem. Milujem aj výlety po meste a, samozrejme, svoj žalúdok. 🙂 Rád ochutnávam jedlo v miestnych reštauráciách.


10. Ako by si jednou vetou zhrnul svoj prvý rok?

Vzrušujúca cesta, plná učenia, rastu a dosahovania cieľov.

 

Matěj Bakalář, Master Data Manager

Logistics department
Blog - anketa

 

1. Pamätáš si na svoj prvý deň v TotalEnergies?

Áno, ale ten nebol ničím výnimočný. Šlo primárne o uvedenie do príbehu spoločnosti, školenie BOZP a odovzdávanie účtov. No na druhý deň sa konali oslavy 100 rokov TotalEnergies, čo bolo oveľa zaujímavejšie. Mimo veľkolepej hostiny a krásnych priestorov som mal možnosť spoznať 
celé oddelenie logistiky, veľa ľudí z firmy a nášho vtedajšieho riaditeľa.

Nasledujúci deň, v piatok, som prišiel do prázdnej kancelárie a podarilo sa mi zablokovať počítač a čipovú kartu. S mojím nadriadeným sme teda zavolali – a zrejme aj zobudili – nášho IT špecialistu. Ten by musel prísť do práce po náročnom večeri, aby mi odblokoval kartu, a tak 
nadriadený radšej poslal domov mňa. 🙂


2. Čo ťa pri nástupe najviac prekvapilo?

Korporáty som poznal skôr z rozprávania kamarátov a ich povesť nebola práve najlepšia. O to viac ma prekvapil prístup môjho nadriadeného, ktorý mi zveroval dosť náročných projektov. Práve táto dôvera kolegov a kolegýň mi umožnila spoznať veľa ľudí vo firme, čo, samozrejme, 
viedlo k zaujímavejším projektom a lepšiemu pochopeniu celého biznisu. V rovnakom duchu ma príjemne prekvapilo – a zároveň musím poďakovať personálnemu oddeleniu – že dali šancu neskúsenému študentovi manažmentu.


3. Čo bola prvá vec, ktorú si sa naozaj naučil „za pochodu“?

Za pochodu som sa musel naučiť (a stále sa veľmi učím), ako pracovať s korporátom ako s nekonečnou, všemohúcou, vševediacou a všadeprítomnou entitou, ktorú treba rešpektovať, aj keď jej človek možno úplne nerozumie.


4. Mal si okolo seba niekoho, kto ti pomohol rýchlo zapadnúť?

Po pracovnej stránke hral veľkú úlohu môj nadriadený, ktorý ma zapája do takmer každého meetingu.

Čo sa týka zapadnutia z ľudskej stránky, veľmi mi pomohli teambuildingy a ďalšie akcie organizované spoločnosťou. Vďaka mojej „striedavej starostlivosti“ som mal možnosť zúčastniť sa niekoľkých teambuildingov, firemných obedov a večerí či zájazdov za kolegami do Maďarska.
To výrazne uľahčilo spoznanie väčšiny pobočiek – vrátane zahraničných, čo je rovnako dôležité.


5. Kedy ti po prvýkrát došlo: „Táto práca mi fakt dáva zmysel“?

Bol to taký príbeh v troch dejstvách. Najprv prišlo spoznávanie problémov či nedostatkov vo firme. Primárne v zavedených procesoch, dátach atp. Ale musím povedať, že takmer nikdy v ľuďoch.

Postupne prišli na rad moje kompetencie a vzdelanie, doplnené podporou kolegov a kolegýň, ktorí ma zaučovali do rôznych systémov používaných vo firme. Vedel som, s čím pracujem, dokázal som odhaliť problémy a mal som predstavu, ako ich vyriešiť (aspoň som si to myslel).

Časom som spoznal stakeholderov, ktorých sa problémy či nedostatky týkali. Boli to ľudia, s ktorými sa pracovalo príjemne – trpezlivosť bola na oboch stranách. Spoločne sme dochádzali k riešeniam, ktoré dávali zmysel všetkým – buď uľahčili prácu zamestnancom, alebo zlepšili život zákazníkom.

V skratke: Bolo to v momente, keď sa prepojili skúsenosti z rôznych oddelení s bohatou komunikáciou s manažmentom a úspešným výsledkom.


6. Aký moment alebo projekt ti zatiaľ najviac utkvel v pamäti?

Keď som bol v spoločnosti asi dva mesiace, môj nadriadený mi rozprával o nákladoch v logistike. Z tejto konverzácie vznikla moja diplomová práca, ktorú som tento rok v júni obhajoval.


7. Čo ťa na práci u nás najviac baví -a čo je pre teba najväčšia výzva?

Najviac ma baví to, čo je zároveň aj najväčšou výzvou – hľadať riešenia, ktoré rešpektujú záujmy toľkých rôznych strán v kontexte ropného a automobilového priemyslu. Nie je to jednoduché, ale práve preto je to zábava. A nielen riešenie vymyslieť, ale aj ho odprezentovať, presadiť a zapojiť do neho tých správnych ľudí a stakeholderov – vrátane samotného korporátu, jeho smerníc a regulácií.


8. Čo by si poradil niekomu, kto k nám práve nastupuje?

Verím, že najviac mi dalo spoznávanie rôznych oddelení. Pochopenie toho, čo robia, čo nerobia, čo je pre ktorého manažéra dôležité a akí tí manažéri sú. Zatiaľ som vo firme nestretol dvoch manažérov, ktorí by mali rovnaký štýl manažmentu, nieto ešte rovnaké priority. Čím lepšie 
človek pochopí, o čo ľuďom ide, tým lepšie sa mu bude pracovať.
 

9. Čo rád robíš po pracovnom čase?

Po práci rád zájdem na komunitnú záhradku, ktorú mám prenajatú v Letňanoch. Nedávno sme tam s kamarátom zožali 15 kíl zemiakov a 2 kilá paradajok.

Voľný čas trávim aj športom – behám, hrám tenis, korčuľujem. A občas príde na klasiku: so skupinou priateľov vyrazíme do Dejvickej Nádražky – jedného z posledných podnikov v Prahe, kde čapujú pivo za 38 korún.


10. Ako by si jednou vetou zhrnul svoj prvý rok?

Rok plný dôvery, rastu a spoznávania toho, ako funguje veľká firma zvnútra.